Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının içsel ve dışsal öğretme motivasyonunu ölçen öz-bildirimli (kendi görüş ve ifadelerine dayalı) psikolojik bir araç geliştirip, geçerliğini kanıtlamaktır. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki bir üniversitede Eğitim Psikolojisi dersi alan 147 lisans öğrenci bu çalışmaya katılarak 12 maddelik Öğretme Motivasyonu Ölçeği ile diğer dört ölçeği doldurmuşlardır. Öğretme Motivasyonu Ölçeği’ne uygulanan açıklayıcı faktör analizi, varyansın % 54'ünü açıklayan iki faktör çözümünü ortaya çıkarmıştır. Yapı geçerliği kanıtları a) bu faktörlerin içsel ve dışsal öğretme motivasyonunu yansıttığını, b) bu iki faktörün dikey düzlemde olduğunu göstermiştir. Bu çalışma, öğretmen adaylarının içsel ve dışsal öğretme motivasyonunu ölçmede geçerli ve güvenilir olduğunu gösteren yeni bir motivasyon aracı için öncül kanıtları sağlamaktadır. Gelecek çalışmalar ve uygulamalar için çıkarımlar tartışılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 40 Issue: 40 |