Farkl i leyen madde analizlerinde, birden fazla e leme desebeplerinin anla lmas na katk sa layabilir. Bu ba lamda, kullan labilecek ek e leme debir konudur. Bu çal ma, madde güçlüklerindeki ortak varyansla ili kili dekeni kullanmak, sorunun farkl i lemekenlerinin tespit edilmesi önemlikenlerin, farkl i leyen madde analizlerinde ekleme dekeni olarak kullan labilirli ini incelemektedir. Bu amaçla, Uluslararas Ö renci Ba ar De erlendirmeProgram (PISA) verileri incelenmi tir. Ö rencilerin okul dnda ö renme için harcad klar zaman, kullan labilir bir ekleme dekeni olarak tespit edilmi tir. Çok dekenli e leme yöntemiyle, bu dekenin baz sorulardaki farkl i lemeninsebebi olabilece i görülmü tür
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 40 Issue: 40 |