Bu çalışmada işbirlikli öğrenmenin öğretmen adaylarının Türkçe dersinin içeriğini öğrenmelerine ve genel sınıf iklimine etkileri ele alınmaktadır. Kuramsal çerçevede araştırma sorusu işbirlikli öğrenmenin oluşturduğuna inamlan birlikteliğin akademik başarı ve olunılu sosyal ilişkilerin oluşmasma etkisi olup olmadığıdır. Çalışmaya toplam 80 öğretmen adayı katılnuştır ve rastgele bir şekilde 40’ar kişilik iki gruba (işbirlikli ve bireysel çahşma grupları) ayrılmıştır. Deneysel nitelikteki ders izleme çalışmaları haftada iki saat ve toplam 4 hafta sürmüş öğrencilerin akademik başarısı ders sürecinin sonunda yapılan yazılı sınav aracılığıyla ölçülmüştür. Araştırmanın sonuçları işbirlikli grupta öğrenim görmüş olan adaylarla bireysel öğrenim görmüş adaylar arasında akademik başan açısmdan fark olmadığım ortaya koymuştur. Bununla beraber, işbirlikli öğrenme ortarmnda öğrencilerin sosyal ilişki kurmada (tartışmalara katılma gibi) daha başarılı oldukları görülmüştür. Araştırmanın sonuçları, çahşmanın süresi, etkinliklerin çeşitliliği ve öğreticinin becerileri ile sınırhdır. Buna karşın sonuçlar öğrencilerin rastgele dağılımları ve iki gruba da aynı öğreticinin gözetrnenlik etmesi açısmdan önemlidir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 36 Issue: 36 |