Bu çalışmamn amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarınm yansıtıcı düşünme yeteneklerini, öğretmenlik uygulaması dosyalan ıçin yazdıkları güıılüklerindeki ifadelerine göre incelemektir. Bu çahşmamn evrenini Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesinde okuyan öğretmen adayları, ömeklemini ise İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği anabilim dalında dördüncü sınıfa devam eden toplam 20 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma 2005- 2006 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında yürütülmüştür. Araştırmada 20 fen bilgisi öğretmen adayının öğretmenlik uygulaması dosyasına altı hafta boyunca yazdıkları toplam 120 adet günlük, doküman inceleme tekniği ile incelenmiştir. Günlüklerdeki ifadeler betimsel olarak analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarımn yazdıkları günlüklerdeki ifadeler incelendiğinde öğretmen adaylarmm daha çok tamnılayıcı yansıtıcı düşünme yeteneklerinin ön planda olduğu tespit edilmiştir. Eleştirel yansıtıcı düşünme yeteneklerinin ise daha az olduğu hatta bazı öğretmen adaylarımn eleştirel yansıtıcı düşünme yeteneklerini sergileyemedikleri dikkat çekmektedir. Çahşma öğretmen adaylarımn yansıtıcı düşünme yeteneklerinin geliştirilmesine yönelik öneriler ile tamamlanmıştır
yansıtıcı düşünme tanımlayıcı yansıtıcı düşünme eleştirel yansıtıcı düşünme öğretmen eğitimi yansıtıcı günlük yazma
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 36 Issue: 36 |