Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin algılarına dayanarak öğretmen profillerini belirlemek ve bunların öğrencilerin duyuşsal kazanımları ile olan ilişkisini incelemektir. Çalışmada kullanılan Öğretmen Etkileşim Ölçeği (QTI), öğretmen davranışlarım Baskı/Uyum (Etki) ve İşbirliği/Karşıtlık (Yakınlık) olmak üzere iki ana boyutta incelemektedir. Çalışmanın örneklemini iki genel lisenin 24 sınıfında öğrenim gören toplam 674 öğrenci ve bu sınıfların 13 ders öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, lise öğrencileri öğretmenlerini oldukça yardımsever, işbirlikçi ve aynı zamanda kendi üzerlerinde kontrollü olarak algılamaktadır. Ömeklemde Emir Verici, Otoriter ve Toleranslı/Otoriter olmak üzere üç farklı öğretmen tipi belirlenmiştir. Ayrıca, ölçeğin boyutları ile öğrencilerin derslerine yönelik tutumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 36 Issue: 36 |