BibTex RIS Cite

The Effects of Bilingualism on Cognitive Development: A Case of Bilingual Children in Iran

Year 2008, Volume: 34 Issue: 34, 12 - 18, 01.06.2008

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ikidilliliğin bilişsel gelişim üzerine olan etkisini incelemektir. 135 ilköğretim 1, 3 ve 5. sınıf öğrencisinin katıldığı bu çalışma Urumiye şehrinde yaşamakta olan öğrencilerin birinci dilleri Azerice ve Kürtçe ve okullarında öğrenim gördükleri dil de Farsçadır. Veri toplama aracı Piaget’nin yöntemlerine dayanarak hazırlanmış sınavlardan oluşmuştur. En temel bulgu hipotezimizi doğrular nitelikte olup yaşın bilişsel düzeyle ilgili olduğudur. Diğer bir bulgu da, Piaget ilkelerine göre tasarlanmış etkinliklerde iki ve tek dilli bireyler arasında önemli bir fark olmadığıdır

Year 2008, Volume: 34 Issue: 34, 12 - 18, 01.06.2008

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Arefi Marzieh This is me

Alizadeh Sonah This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 34 Issue: 34

Cite

APA Marzieh, A., & Sonah, A. (2008). The Effects of Bilingualism on Cognitive Development: A Case of Bilingual Children in Iran. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 12-18.