Bu çalışmada, kavram haritalarının, geleneksel yönteme kıyasla öğrencilerin ısı ve sıcaklık kavramlarını anlaması ve kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini bir ilköğretim okulunun iki farklı beşinci sınıfındaki 75 öğrenci oluşturmuştur. Rastgele seçilen sınıflardan biri deney grubu olarak atanırken, diğer grup karşılaştırma grubu olarak atanmıştır. Isı ve sıcaklık kavramlarının öğrenimi sırasında, deney grubu öğrencilerinde kavram haritaları kullanılmış, karşılaştırma grubu öğrencilerinde ise geleneksel öğrenim yöntemleri kullanılmıştır. Sonuçlar göstermiştir ki, deney grubu öğrencileri, ısı ve sıcaklık kavramlarını anlamada daha iyi performans göstermişlerdir. Fakat bunun yanı sıra deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında bu kavramların kalıcılığı konusunda anlamlı bir farklılık görülmemiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 34 Issue: 34 |