BibTex RIS Cite

Fakülte-Okul İşbirliği Programı: Matematik Öğretmeni Adaylarının Okul Uygulama Dersi Üzerine Görüşleri

Year 2008, Volume: 34 Issue: 34, 95 - 105, 01.06.2008

Abstract

Bu çalışmanın amacı, fakülte-okul işbirliği kapsamında yürütülen Okul Deneyimi II dersi ile ilgili matematik öğretmeni adaylarının görüş ve değerlendirmelerini ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik olarak 47 matematik öğretmen adayına sömestrin sonunda uygulama okullarındaki deneyimlerini yansıtmaları için bir açık uçlu soru yöneltilmiştir. Öğretmen adayların bu soruya verdikleri yazılı cevaplar nitel araştırma teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar göstermiştir ki, uygulamanın etkin şekilde yürütülmesini sağlayacak olan iki önemli ayağından ne uygulama öğretmeni ne de ilgili öğretim elemanı bu sürece beklenen ilgi ve katkıyı sağlamakta bunun sonucu olarak okul deneyimi II uygulaması öğretmen adaylarının gelişiminde olumlu katkılarından çok olumsuz yanlarıyla var olurken, öğretmen adayları uygulamanın kendilerini meslekten uzaklaştırdığını veya soğuttuğunu ifade etmişlerdir. Buna karşın, görevinin bilincinde, istekli ve tecrübeli uygulama öğretmeni ve öğretim elemanı ile çalışan çok az sayıda aday öğretmeni olumlu ve faydalı deneyimlerle süreci tamamlarken gerçek okul ortamını yaşadıklarını ve kendilerini bir öğretmen gibi hissettiklerini dile getirmişlerdir

References

  • Boz, N. ve Boz, Y. (2006). Do prospective teachers get enough experience in school placements? Journal of Education for Teaching, 32(4), 353–368.
  • Brickhouse, N. ve Bodner, G. M. (1992). The beginning science teacher: Classroom narratives of convictions and constraints, Journal of Research in Science Teaching, 29(5), 471–485.
  • Brooks, V. (2006). A 'quiet revolution'? The impact of Training Schools on initial teacher training partnerships. Journal of Education for Teaching, 32(4), 379–393.
  • Brooks, V. ve Sikes, P. (1997). The good mentor guide: initial teacher education in secondary schools. London: Open University Press.
  • Calderhead, J. ve Shorrock, S. (1997). Understanding teacher education. London: Falmer.
  • Clifton, R. A., Madzuk, D. ve Roberts, L. W. (1994). The alienation of undergraduate students: A case study of a Canadian university, Journal of Education for Teaching, 20, 179–192.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çetintaş, B. ve Genç, A. (2005). Almanca öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüş ve deneyimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 75-84.
  • Exner, P. D. (1995). Evaluating field experience programs. In G. A. Slick (Ed.), Making the difference for teachers (pp. 75- 88). Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Feiman-Nemser, S. (1990). Teacher preparation: Structural and conceptual alternatives. In W. R. Houston (Ed.), Handbook of research on teacher education (pp. 212-223). New York: Macmillian.
  • Genç, A., Sarıçam, C. ve Bakır, N. (2001). Alman dili eğitimi anabilim dallarında okul deneyimi I dersinin uygulanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 41-51.
  • Guyton, E. ve Mclntyre, D. J. (1990). Student teaching and school experiences. In R. W. Houston (Ed.), Handbook of research on teacher education (pp. 514-534). New York: Macmillan.
  • Güzel, H. ve Cerit, N. (2006). Tezsiz yüksek lisans alan öğretmenliği öğrencilerinin okul deneyimi etkinliklerinin karşılaştırılması. Makale VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur. Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Güzel, H. ve Oral, I. (2006). S.U. Eğitim fakültesi OFMAE bolumu öğrencilerinin okul deneyimi üzerine bir araştırma. Makale VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur. Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Imig, D. G. ve Switzer, T. J. (1996). Changing teacher education programs. In R. W. Houston (Ed.), Handbook of research on teacher education (pp. 213-226). New York: Macmillan.
  • Johnston, S. (1994). Experience is the best teacher; or is it? An ana1ysis of the role of experience in learning to teach. Journal of Teacher Education, 45 (3), 199-208.
  • Köroğlu, H., Başer, N. ve Güneş, Y. (2000). Okullarda uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 85-95.
  • Lemlech, J. K., Hertzog-Foliart, H. ve Hackı, A. K. (1993). The Los Angeleş professional practice school: A study of mutual impact. In Linda Darling- Hammond (Ed.), Professional development schools (pp. 156-175). New York and London: Teachers College Press.
  • Lincoln, Y. S. ve Guba, E.G. (1985). Naturalistic inquiry. Newburry Park, CA: Sage.
  • McIntyre, J. D., Byrd, D. M. ve Foxx, S. M. (1996). Field and laboratory experiences. In J. Sikula, T. J. Buttery ve E. Guyton (Eds.), Handbook of research on teacher education. New York: Macmillan.
  • Penney, D. ve Houlihan, B. (2003). Higher education institutions and specialist schools: Potential partnerships, Journal of Education for Teaching, 29(3), 235–248.
  • Potthoff, D. ve Alley, R. (1995). Selecting placement sites for student teachers. Education Canada, 35, 55–59.
  • Stanulis, R. N. ve Jeffers, L. (1995). Action research as a way of leraning about teaching in a mentor-student teacher relationship. Action in Teacher Education, 16(4), 14-24.
  • Teitel, L. (1997). Changing teacher education through professional development school partnerships: A five-year follow-up study. Teachers College Record, 99(2), 311–334.
  • Va1li, L. (1992). Beginning teacher problems: Areas for teacher education improvement. Action in Teacher Education, 14(1), 18-25.
  • Yükseköğretim Kurulu (1998a). YÖK Dünya Bankası fakülte-okul işbirliği kılavuzu. Ankara: Öğretmen Eğitimi Dizisi.
  • Yükseköğretim Kurulu (1998b). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Ankara: Öğretmen Eğitimi dizisi.
  • Yükseköğretim Kurulu (1999). Türkiye’de öğretmen eğitiminde standartlar ve akreditasyon. Ankara: Öğretmen Eğitimi dizisi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2007). Eğitim fakültelerinde uygulanacak yeni programlar. 27.12.2007 tarihinde http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/yeni_programlar_ve_icerik.htm adresinden alınmıştır.
Year 2008, Volume: 34 Issue: 34, 95 - 105, 01.06.2008

Abstract

References

  • Boz, N. ve Boz, Y. (2006). Do prospective teachers get enough experience in school placements? Journal of Education for Teaching, 32(4), 353–368.
  • Brickhouse, N. ve Bodner, G. M. (1992). The beginning science teacher: Classroom narratives of convictions and constraints, Journal of Research in Science Teaching, 29(5), 471–485.
  • Brooks, V. (2006). A 'quiet revolution'? The impact of Training Schools on initial teacher training partnerships. Journal of Education for Teaching, 32(4), 379–393.
  • Brooks, V. ve Sikes, P. (1997). The good mentor guide: initial teacher education in secondary schools. London: Open University Press.
  • Calderhead, J. ve Shorrock, S. (1997). Understanding teacher education. London: Falmer.
  • Clifton, R. A., Madzuk, D. ve Roberts, L. W. (1994). The alienation of undergraduate students: A case study of a Canadian university, Journal of Education for Teaching, 20, 179–192.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çetintaş, B. ve Genç, A. (2005). Almanca öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması derslerine ilişkin görüş ve deneyimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 75-84.
  • Exner, P. D. (1995). Evaluating field experience programs. In G. A. Slick (Ed.), Making the difference for teachers (pp. 75- 88). Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Feiman-Nemser, S. (1990). Teacher preparation: Structural and conceptual alternatives. In W. R. Houston (Ed.), Handbook of research on teacher education (pp. 212-223). New York: Macmillian.
  • Genç, A., Sarıçam, C. ve Bakır, N. (2001). Alman dili eğitimi anabilim dallarında okul deneyimi I dersinin uygulanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 41-51.
  • Guyton, E. ve Mclntyre, D. J. (1990). Student teaching and school experiences. In R. W. Houston (Ed.), Handbook of research on teacher education (pp. 514-534). New York: Macmillan.
  • Güzel, H. ve Cerit, N. (2006). Tezsiz yüksek lisans alan öğretmenliği öğrencilerinin okul deneyimi etkinliklerinin karşılaştırılması. Makale VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur. Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Güzel, H. ve Oral, I. (2006). S.U. Eğitim fakültesi OFMAE bolumu öğrencilerinin okul deneyimi üzerine bir araştırma. Makale VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur. Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Imig, D. G. ve Switzer, T. J. (1996). Changing teacher education programs. In R. W. Houston (Ed.), Handbook of research on teacher education (pp. 213-226). New York: Macmillan.
  • Johnston, S. (1994). Experience is the best teacher; or is it? An ana1ysis of the role of experience in learning to teach. Journal of Teacher Education, 45 (3), 199-208.
  • Köroğlu, H., Başer, N. ve Güneş, Y. (2000). Okullarda uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 85-95.
  • Lemlech, J. K., Hertzog-Foliart, H. ve Hackı, A. K. (1993). The Los Angeleş professional practice school: A study of mutual impact. In Linda Darling- Hammond (Ed.), Professional development schools (pp. 156-175). New York and London: Teachers College Press.
  • Lincoln, Y. S. ve Guba, E.G. (1985). Naturalistic inquiry. Newburry Park, CA: Sage.
  • McIntyre, J. D., Byrd, D. M. ve Foxx, S. M. (1996). Field and laboratory experiences. In J. Sikula, T. J. Buttery ve E. Guyton (Eds.), Handbook of research on teacher education. New York: Macmillan.
  • Penney, D. ve Houlihan, B. (2003). Higher education institutions and specialist schools: Potential partnerships, Journal of Education for Teaching, 29(3), 235–248.
  • Potthoff, D. ve Alley, R. (1995). Selecting placement sites for student teachers. Education Canada, 35, 55–59.
  • Stanulis, R. N. ve Jeffers, L. (1995). Action research as a way of leraning about teaching in a mentor-student teacher relationship. Action in Teacher Education, 16(4), 14-24.
  • Teitel, L. (1997). Changing teacher education through professional development school partnerships: A five-year follow-up study. Teachers College Record, 99(2), 311–334.
  • Va1li, L. (1992). Beginning teacher problems: Areas for teacher education improvement. Action in Teacher Education, 14(1), 18-25.
  • Yükseköğretim Kurulu (1998a). YÖK Dünya Bankası fakülte-okul işbirliği kılavuzu. Ankara: Öğretmen Eğitimi Dizisi.
  • Yükseköğretim Kurulu (1998b). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Ankara: Öğretmen Eğitimi dizisi.
  • Yükseköğretim Kurulu (1999). Türkiye’de öğretmen eğitiminde standartlar ve akreditasyon. Ankara: Öğretmen Eğitimi dizisi.
  • Yükseköğretim Kurulu (2007). Eğitim fakültelerinde uygulanacak yeni programlar. 27.12.2007 tarihinde http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/yeni_programlar_ve_icerik.htm adresinden alınmıştır.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ali Eraslan This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 34 Issue: 34

Cite

APA Eraslan, A. (2008). Fakülte-Okul İşbirliği Programı: Matematik Öğretmeni Adaylarının Okul Uygulama Dersi Üzerine Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 95-105.