BibTex RIS Cite

The Keys for ICT Integration in K-12 Education: Teachers’ Perceptions and Usage

Year 2008, Volume: 34 Issue: 34, 127 - 139, 01.06.2008

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaki öğretmenlerin Bilişim Teknolojileri’ne (BT) karşı algılarını ve derslerinde BT’yi kullanımlarıyla ilgili var olan durumu ortaya çıkarmaktır. Araştırmacılar veri toplamada ve verilerin analizinde nitel ve nicel yaklaşımları birlikte kullanmışlardır. Nicel veriler, 12 bölge, 35 il ve 92 okuldaki 1429 öğretmenden uygun örnekleme tekniği kullanılarak anketler yoluyla toplanmıştır. Nitel veriler ise aynı anketlerdeki açık uçlu sorularla ve 6 öğretmenle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Bulgular, öğretmenlerin BT’nin ilk ve orta öğretime bütünleştirilmesi konusundaki algılarının olumlu olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin %25’i bilgisayar laboratuarlarını kullanmakta ve derslerine BT’yi bütünleştirmektedir. Diğer öğretmenler ise ya BT’yi derslerinde kullanmamakta veya yeterli BT kaynaklarına erişememektedirler

Year 2008, Volume: 34 Issue: 34, 127 - 139, 01.06.2008

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Yüksel Göktaş This is me

Zahide Yıldırım This is me

Soner Yıldırım This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 34 Issue: 34

Cite

APA Göktaş, Y., Yıldırım, Z., & Yıldırım, S. (2008). The Keys for ICT Integration in K-12 Education: Teachers’ Perceptions and Usage. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(34), 127-139.