Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaki öğretmenlerin Bilişim Teknolojileri’ne (BT) karşı algılarını ve derslerinde BT’yi kullanımlarıyla ilgili var olan durumu ortaya çıkarmaktır. Araştırmacılar veri toplamada ve verilerin analizinde nitel ve nicel yaklaşımları birlikte kullanmışlardır. Nicel veriler, 12 bölge, 35 il ve 92 okuldaki 1429 öğretmenden uygun örnekleme tekniği kullanılarak anketler yoluyla toplanmıştır. Nitel veriler ise aynı anketlerdeki açık uçlu sorularla ve 6 öğretmenle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Bulgular, öğretmenlerin BT’nin ilk ve orta öğretime bütünleştirilmesi konusundaki algılarının olumlu olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin %25’i bilgisayar laboratuarlarını kullanmakta ve derslerine BT’yi bütünleştirmektedir. Diğer öğretmenler ise ya BT’yi derslerinde kullanmamakta veya yeterli BT kaynaklarına erişememektedirler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 34 Issue: 34 |