BibTex RIS Cite

An Investigation on the Elementary Teachers’ Knowledge about Air Pollution Issues

Year 2008, Volume: 35 Issue: 35, 374 - 385, 01.06.2008

Abstract

Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğretmenlerinin hava kirliliği, ozon tabakasının incelmesi, asit yağmurları ve temiz enerji kaynakları hakkında sahip oldukları bilgilerin belirlenmesidir. Hava kirliliği bahsedilen kavramlarla birlikte incelenerek konu hakkında genel bir durum ortaya çıkarılmak istenmiştir. Çalışmaya Ankara’da 91 okulda çalışan 183 öğretmen katılmıştır. Elde edilen veriler nicel istatistik teknikleri ve doküman analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Sonuçlara göre öğretmenlerin %50 sinin kava kirliliğinin sebepleri hakkında yeterli bilgileri olmadığı ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin temel hava kirleticileri, CO2, CH4, SO2 ve NOX, hakkında bilgileri olmakla beraber bunların hava kirliliğine nasıl neden olduklarını bilmemektedirler. Temiz enerji kaynakları hakkındaki bilgileri ise oldukça yeterli bulunmuştur, bunun nedeni olarak Türkiye’nin sahip olduğu coğrafik özellikleri (güneşli mevsimlerin olması, yarım ada olması, yeraltı sularının olması) düşünülmüştür

Year 2008, Volume: 35 Issue: 35, 374 - 385, 01.06.2008

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Özgül Yilmaz Tüzün This is me

Gaye Teksöz Tuncer This is me

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 35 Issue: 35

Cite

APA Tüzün, Ö. Y., & Tuncer, G. T. (2008). An Investigation on the Elementary Teachers’ Knowledge about Air Pollution Issues. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(35), 374-385.