Bu araştırma, Türkiye’de öğrenim gören lise 10. ve 11. sınıfta kimya dersini alan öğrencilerin, kimya dersine yönelik kaygı düzeylerini ölçebilecek bir araç geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ölçek; öğrenci görüşleri ile uzman önerileri göz önünde bulundurularak kimya dersiyle ilgili kaygıları belirleyici tutumları ifade eden 45 cümlelik madde havuzunun 365 öğrenciye uygulanması ve sonuçların “Classification Trees” yöntemine göre dallandırılarak 23 yapraklı bir ağaç haline getirilmesi ile oluşturulmuştur. Hazırlanan ve adına, Kaygı Ağacı denen ölçek, kimya dersine yönelik mevcut kaygıların belirlenmesinde ve kimyaya eğilimin ölçülmesinde; Kimya öğretmenleri içinse, performans ölçücü özellik taşıması açısından önerilen bir yönlendirme aracıdır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 35 Issue: 35 |