BibTex RIS Cite

Asimilasyon Prensibinin Anlamının Öğretmen Adaylarınca Kavranması ve Takdir Edilmesi

Year 2007, Volume: 32 Issue: 32, 306 - 318, 01.06.2007

Abstract

Bu çalışma, öğrenme kuramlarından birisi olan ve son yıllarda ülkemizde ilgi çeken, yapılandırmacılığın ne anlama geldiğini kavrayabilmek için gerekli olan prensiplerden asimilasyon prensibinin anlamını ve bu anlamın öğretmen adaylarınca nasıl kavrandığını bir eylem araştırması temelinde incelemektedir. Çalışmada bu prensibin geleceğin öğretmenleri olan öğretmen adaylarınca anlamlandırılmasına yardımcı olan bir ders tasarımı ile bunun 45 tane üçüncü sınıf öğretmen adayına araştırma tabanlı bir uygulaması incelenmektedir. Makalede, bu ders dizisinin öğretmen adaylarının fikirlerini nasıl etkilediği ve onların öğrenme ve öğretme ile ilgili önceden edindikleri fikirleri nasıl sarstığı üzerinde durulmaktadır. Bu araştırmaya göre asimilasyon prensibinin ve öğretime olan katkısının anlaşılmasında şu üç bileşen önemli rol oynamaktadır: (1) İnsanları daha önce hiç karşılaşmadıkları bir konu üzerinde çalıştırıp yaptıkları eylemler üzerine geriye dönük analiz yapmalarını sağlamak, (2) Bilgi çeşitleri ve öğretimdeki yeri hakkında fikir sahibi olmalarına yardımcı olmak, (3) Asimilasyon prensibine dikkat edilmeden tasarlanan derslerin uygulanması sonucundaki sıkıntıları analiz ettirmektir

Year 2007, Volume: 32 Issue: 32, 306 - 318, 01.06.2007

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

İsmail Özgür Zembat This is me

Publication Date June 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 32 Issue: 32

Cite

APA Zembat, İ. Ö. (2007). Asimilasyon Prensibinin Anlamının Öğretmen Adaylarınca Kavranması ve Takdir Edilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32), 306-318.