BibTex RIS Cite
Year 2015, Volume: 1 Issue: 1, 0 - 0, 30.12.2015

Abstract

References

  • Ezel Tavşancıl, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme Anabilimdalı

Görme Engelli Öğrencilerin Üniversite Giriş Sınavı Deneyimleri

Year 2015, Volume: 1 Issue: 1, 0 - 0, 30.12.2015

Abstract

Bu araştırmanın amacı; bireylerin hayatlarında kritik bir öneme sahip olan üniversiteye giriş sınavlarında görme engelli öğrencilerin ne yaşadıklarını ve neler hissettiklerini belirlemektir. Çalışma grubu, 6 görme engelli katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırmada olgubilim deseni benimsenmiştir. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanmış, yarı-yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Tecrübeli bir araştırmacıdan yardım alınarak kodlayıcılar arası görüş birliği yüzdesi hesaplanmıştır. İki kodlayıcı arasında görüş birliği uyum yüzdesi %76 olarak bulunmuştur. Kodlayıcılar arası kodlama uyuşmazlıkları tartışılarak giderilmiş, bu sayede kodlar ve temalar üzerinde birlik sağlanmıştır. Görüşme kayıtlarının analizi sonucunda, sınav deneyimlerinin dört tema altında toplandığı görülmüştür. Bunlar; “sınav görevlileri”, “psikolojik olgular”, “maddeler ve sunum” ve “sınav sistemi”dir. Makalede; temaların tanımlamalarına, temaların altında yer alan kodlara, kodların frekanslarına ve ilgili temalara ilişkin katılımcı görüşlerinden doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Görme engellilere ilişkin düzenlemelerin varlığı ve artışının üniversite giriş sınavına giren öğrenciler tarafından olumlu karşılandığı gözlenmiştir. Öte yandan elde edilen sonuçlar literatürü destekler biçimde; yapılan düzenlemelerin uygulamalarında sorunlar yaşanabildiğini göstermektedir.

References

  • Ezel Tavşancıl, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ölçme ve Değerlendirme Anabilimdalı
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Selma Şenel

Publication Date December 30, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Şenel, S. (2015). Görme Engelli Öğrencilerin Üniversite Giriş Sınavı Deneyimleri. Hacettepe Journal of Educational Research, 1(1).
AMA Şenel S. Görme Engelli Öğrencilerin Üniversite Giriş Sınavı Deneyimleri. Hacettepe Journal of Educational Research. December 2015;1(1).
Chicago Şenel, Selma. “Görme Engelli Öğrencilerin Üniversite Giriş Sınavı Deneyimleri”. Hacettepe Journal of Educational Research 1, no. 1 (December 2015).
EndNote Şenel S (December 1, 2015) Görme Engelli Öğrencilerin Üniversite Giriş Sınavı Deneyimleri. Hacettepe Journal of Educational Research 1 1
IEEE S. Şenel, “Görme Engelli Öğrencilerin Üniversite Giriş Sınavı Deneyimleri”, Hacettepe Journal of Educational Research, vol. 1, no. 1, 2015.
ISNAD Şenel, Selma. “Görme Engelli Öğrencilerin Üniversite Giriş Sınavı Deneyimleri”. Hacettepe Journal of Educational Research 1/1 (December 2015).
JAMA Şenel S. Görme Engelli Öğrencilerin Üniversite Giriş Sınavı Deneyimleri. Hacettepe Journal of Educational Research. 2015;1.
MLA Şenel, Selma. “Görme Engelli Öğrencilerin Üniversite Giriş Sınavı Deneyimleri”. Hacettepe Journal of Educational Research, vol. 1, no. 1, 2015.
Vancouver Şenel S. Görme Engelli Öğrencilerin Üniversite Giriş Sınavı Deneyimleri. Hacettepe Journal of Educational Research. 2015;1(1).