Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

13. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresine Katılan Öğrencilerin Kongreye İlişkin Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 14, 30.04.2017

Öz

Amaç: Bu çalışma, 13. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi’ne katılan hemşirelik öğrencilerinin kongreye ilişkin görüşlerini belirlemek amacı ile yapıldı. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu araştırmanın örneklemini 1-3 Mayıs 2014 tarihinde 13. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi’ne katılan 381 hemşirelik öğrencisi oluşturdu. Veriler, araştırmacılar tarafından oluşturulan Anket Formu ile yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde sayı ve yüzdelik kullanıldı. Bulgular: Araştırma kapsamına alınan hemşirelik öğrencilerinin yaş ortalaması 21.8±1.5’tir. Öğrenciler, kongrenin mesleki gelişimlerine katkı sağladığını (%98.7), hemşirelik mesleğine olan motivasyon ve heyecanlarını arttırdığını (%92.4), hemşirelik mesleğinin sorunlarını daha iyi anlamalarını sağladığını (%91.6), kongre duyurusunun zamanında yapıldığını (%89.5), daha sonra düzenlenecek hemşirelik öğrencileri kongrelerine katılımla ilgili öğrencilerin bilinçlendirilmesi ve okul tarafından desteklenmesi (%99.7) gerektiğini belirtmişlerdir. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerine yönelik düzenlenen 13. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi, öğrencilerin mesleki gelişimleri açısından yararlı bulunmuştur. Hemşirelik öğrencilerine yönelik daha sonra düzenlenecek kongrelerde öğrencilerin de önerilerinin alınması önerilmiştir.

Kaynakça

  • Ulusoy MF, Görgülü RS. Hemşirelik esasları-temel kuram, kavram, ilke ve yöntemler, Cilt 1, 5. Basım. Ankara: 72 TDFO Ltd. Şti. Hacettepe Üniversitesi; 2001. s.13-25.
  • Yanıkkerem E, Altınparmak S, Karadeniz G. Gençlerin meslek seçimini etkileyen faktörler ve benlik saygıları. Nursing Forum Dergisi 2004 7(2):61- 62.
  • Seçer Ş. Mesleki yaşam modelinin oluşturulması ve mesleki analizlerde kullanımı. Celal Bayar Üniversitesi S.B.E. Sosyal Bilimler Dergisi 2009 7 (1), 35-56.
  • Sarikaya T, Khorshid L. Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2009 7(2), 393-423.
  • Sarmasoğlu Ş, Görgülü S. Hemşirelik öğrencilerinin kendi kendine öğrenmeye hazıroluş düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 2014 1(3), 13-25.
  • Karadağ A. Meslek olarak hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi [online] 2002 5 (2), 55-62. URL: http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/HYD/ article/ view/184/178.
  • Korkmaz F, Görgülü S. Hemşirelerin, meslek ölçütleri bağlamında hemşireliğe ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2010 17 (1), 1–17.
  • Sabancıoğulları S, Doğan S. Profesyonel kimlik gelişimi ve hemşirelik. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences 2012 15(4), 275-282.
  • Gözüm S. Hemşirelik eğitimine yeni başlayan öğrencilerin mezuniyet sorası çalışmak istedikleri ve istemedikleri hemşirelik alanlar ve gerekçeleri. 2000’li Yıllarda Sağlık Yüksekokullarında Eğitimin Geleceği Sempozyum Kitabı; 2000 Sayı:85- 94; Malatya.
  • Göz F, Erkan M. Sağlık memurluğu öğrencilerinin mesleki düşünce, görüş ve sorunları. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2001 1(2), 37- 50.
  • Beydağ KD, Gündüz A, Özer FG. Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eğitimlerine ve mesleklerine bakış açıları, meslekten beklentileri: The view of Denizli Health College students about their educations and their professional expectations. Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi 2008 1(3),137-142.
  • Özsoy A. Hemşire öğrencilerinin mesleğe ilişkin görüşlerinin ileriye dönük incelenmesi, 7. Ulusal Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı; 1996 345-350; Erzurum.
  • Halabi JO, Hamdan-Mansou A. Attitudes of Jordanian nursing students towards nursing research. Journal of Research in Nursing 2010 17(4):363–373.
  • American Association of Colleges of Nursing (AACN). Position statement on nursing research, 2015 URL: http://www.aacn.nche.edu/publications/position/NsgResearch.pdf 13.01.2016.
  • Kelleci M, Gölbaşı Z, Yılmaz M, Doğan S. Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin araştırma yapma ve araştırma sonuçlarını bakımda kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2008 10 (2), 3-16.
  • Karamanoğlu AY, Gök Özer F, Tuğcu A. Denizli ilindeki hastanelerin cerrahi kliniklerinde çalışan hemşirelerin mesleki profesyonelliklerinin değerlendirilmesi. Fırat Tıp Dergisi [online], 2009 14(1): 12- 17. URL: http://firattipdergisi.com/text.php3?id=532.
  • Karadaş C, Özdemir L. Hemşirelik öğrencilerinin araştıramaya yönelik farkındalık ve tutumlarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 2015 2(3), 30-39.
  • Hıdıroğlu S, Önsüz MF, Topuzoğlu A, Karavuş M. Bir Tıp Fakültesindeki öğretim üyesi, uzman ve asistan doktorların sürekli mesleki gelişim kavramına bakış açılarının değerlendirilmesi. Marmara Medical Journal 2010 23(3);360-368.
  • Kıdak L, Aksaraylı ÖGDM. Sağlık hizmetlerinde motivasyon faktörleri. Sosyal Bilimler, 2009 7(1), 75-84. 20.
  • Öztürk Dönmez R, Bayık Temel A. Türkiye’de hemşirelik öğrencileri kongrelerinde sunulan bildiri özellikleri (2000-2011) Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi 2014 16(1), 23-33.
  • Karagenç S. Kritik düşünmeyi geliştirme stratejileri, İleti Dergisi 2003 3: 5-7. 22.
  • Ünsal A, Sökmen S. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisinin makale ve yazar özellikleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2011 14 (4),10-16.
  • Ergül S, Ardahan M, Temel AB, Yıldırım BÖ. Bibliometric review of refences of nursing research papers during the decade 1994-2003. Int Nurs Rev 2010 57(1), 49-55.
  • ÖSYM, 2010-2011 İstatistik yıllığı. [İnternet] Ulaşım adresi:http://www.osym.gov.tr/belge/112654/2010-2011-ogretim-yili-yuksekogretim-istatistikleri.html. Erişim: 05.01.2013.
  • Karagözoğlu Ş, Kangallı P. Hemşirelerin otonomi düzeyleri: otonomiyi etkileyen bazı profesyonel kurumsal faktörler. Türkiye Klinikleri 2009 29 (5), 1085-1097.
  • Karadağ A, Hisar F, Özhan Elbaş N. The Level of professionalism among nurses in Turkey. Journal of Nursing Scholarship [online], 2007 7; 39 (4), 371–374. URL: http://onlinelibrary. wiley.com/doi/10.1111/ j.1547-5069.2007.00195.x/.
  • Chitty KK. Professional Nursing. 2nd Edition; 1993, Pennsylvania: W.B.Saunders Company.
  • Fidancıoğlu H, Beydağ KD, Gök Özer F, Kızılkaya, M. Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin internet kullanımına yönelik görüşleri. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2009 Cilt:2,Sayı:1. 1-9.
  • Geçkil E, Dündar Ö, Şahin T. Adıyaman il merkezindeki hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 2008 15 (2), 41-51.
  • Happel B. Student interest in perioperative nursing practice as a career. Association of Perioperative Registered Nurses, 2000 71(3), 600-605.
  • Kaynak T, Adal Z, Atay ve ark. İnsan kaynakları yönetimi. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları 1998 Yayın No. 276, İstanbul.
  • Çam O. Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin psikiyatri hemşireliği konusundaki görüşleri. III. Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu Kitabı, İ.Ü. Basımevi ve Film Merkezi, 1997 s: 162-169, İstanbul.
  • Marriner Tomey A. Nursing Management and Leadership, MosbyYearbook, 1996 Philadelphia.
  • Keskin G, Madenoğlu Kıvanç M, Mishal A. İstanbul Üniversitesi Bakırköy Sağlık Yüksekokulu birinci sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleği hakkındaki düşünceleri. II. Uluslararası- IX. Ulusal Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı, Mirage Park Resort Otel, 2003 s: 268-270, Antalya.
  • Tunç G, Akansel N, Özdemir A. Hemşirelik ve sağlık memurluğu öğrencilerinin meslek seçimlerini etkileyen faktörler. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2010, 3(1), 24-31.

Conference-Related Opinions of the Nursing Students Who Participated in the 13th National Nursing Students Conference

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 14, 30.04.2017

Öz

Aim: This study was conducted to identify the conference-related opinions of the nursing students who participated in the 13th National Nursing Students Conference. Material and Methods: The sample of this descriptive study was composed of 381 nursing students who participated in 13th National Nursing Students Conference held between May 1-3, 2014. The data were gathered with face to face interview technique by using a questionnaire designed by the researchers. Numbers and percentages were used for data analysis. Results: Mean age of the participant nursing students was 21.8±1.5. The students stated that the congress contributed to their professional growth (98.7%), increased their motivation and enthusiasm for nursing profession (92.4%), enabled them to understand problems of nursing profession better (91.6%), announcement of the congress was on time (89.5%) and students should be informed and supported about the participation in the future nursing students conferences by the managements of nursing schools (99.7%). Conclusion: 13th National Nursing Students Conference held for nursing students was found useful in terms of students’ professional growth. It was also recommended that opinions of the students should be taken into consideration for future nursing students conferences.

Kaynakça

  • Ulusoy MF, Görgülü RS. Hemşirelik esasları-temel kuram, kavram, ilke ve yöntemler, Cilt 1, 5. Basım. Ankara: 72 TDFO Ltd. Şti. Hacettepe Üniversitesi; 2001. s.13-25.
  • Yanıkkerem E, Altınparmak S, Karadeniz G. Gençlerin meslek seçimini etkileyen faktörler ve benlik saygıları. Nursing Forum Dergisi 2004 7(2):61- 62.
  • Seçer Ş. Mesleki yaşam modelinin oluşturulması ve mesleki analizlerde kullanımı. Celal Bayar Üniversitesi S.B.E. Sosyal Bilimler Dergisi 2009 7 (1), 35-56.
  • Sarikaya T, Khorshid L. Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 2009 7(2), 393-423.
  • Sarmasoğlu Ş, Görgülü S. Hemşirelik öğrencilerinin kendi kendine öğrenmeye hazıroluş düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 2014 1(3), 13-25.
  • Karadağ A. Meslek olarak hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi [online] 2002 5 (2), 55-62. URL: http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/HYD/ article/ view/184/178.
  • Korkmaz F, Görgülü S. Hemşirelerin, meslek ölçütleri bağlamında hemşireliğe ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2010 17 (1), 1–17.
  • Sabancıoğulları S, Doğan S. Profesyonel kimlik gelişimi ve hemşirelik. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences 2012 15(4), 275-282.
  • Gözüm S. Hemşirelik eğitimine yeni başlayan öğrencilerin mezuniyet sorası çalışmak istedikleri ve istemedikleri hemşirelik alanlar ve gerekçeleri. 2000’li Yıllarda Sağlık Yüksekokullarında Eğitimin Geleceği Sempozyum Kitabı; 2000 Sayı:85- 94; Malatya.
  • Göz F, Erkan M. Sağlık memurluğu öğrencilerinin mesleki düşünce, görüş ve sorunları. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi 2001 1(2), 37- 50.
  • Beydağ KD, Gündüz A, Özer FG. Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin eğitimlerine ve mesleklerine bakış açıları, meslekten beklentileri: The view of Denizli Health College students about their educations and their professional expectations. Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi 2008 1(3),137-142.
  • Özsoy A. Hemşire öğrencilerinin mesleğe ilişkin görüşlerinin ileriye dönük incelenmesi, 7. Ulusal Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı; 1996 345-350; Erzurum.
  • Halabi JO, Hamdan-Mansou A. Attitudes of Jordanian nursing students towards nursing research. Journal of Research in Nursing 2010 17(4):363–373.
  • American Association of Colleges of Nursing (AACN). Position statement on nursing research, 2015 URL: http://www.aacn.nche.edu/publications/position/NsgResearch.pdf 13.01.2016.
  • Kelleci M, Gölbaşı Z, Yılmaz M, Doğan S. Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin araştırma yapma ve araştırma sonuçlarını bakımda kullanma ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2008 10 (2), 3-16.
  • Karamanoğlu AY, Gök Özer F, Tuğcu A. Denizli ilindeki hastanelerin cerrahi kliniklerinde çalışan hemşirelerin mesleki profesyonelliklerinin değerlendirilmesi. Fırat Tıp Dergisi [online], 2009 14(1): 12- 17. URL: http://firattipdergisi.com/text.php3?id=532.
  • Karadaş C, Özdemir L. Hemşirelik öğrencilerinin araştıramaya yönelik farkındalık ve tutumlarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 2015 2(3), 30-39.
  • Hıdıroğlu S, Önsüz MF, Topuzoğlu A, Karavuş M. Bir Tıp Fakültesindeki öğretim üyesi, uzman ve asistan doktorların sürekli mesleki gelişim kavramına bakış açılarının değerlendirilmesi. Marmara Medical Journal 2010 23(3);360-368.
  • Kıdak L, Aksaraylı ÖGDM. Sağlık hizmetlerinde motivasyon faktörleri. Sosyal Bilimler, 2009 7(1), 75-84. 20.
  • Öztürk Dönmez R, Bayık Temel A. Türkiye’de hemşirelik öğrencileri kongrelerinde sunulan bildiri özellikleri (2000-2011) Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi 2014 16(1), 23-33.
  • Karagenç S. Kritik düşünmeyi geliştirme stratejileri, İleti Dergisi 2003 3: 5-7. 22.
  • Ünsal A, Sökmen S. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisinin makale ve yazar özellikleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2011 14 (4),10-16.
  • Ergül S, Ardahan M, Temel AB, Yıldırım BÖ. Bibliometric review of refences of nursing research papers during the decade 1994-2003. Int Nurs Rev 2010 57(1), 49-55.
  • ÖSYM, 2010-2011 İstatistik yıllığı. [İnternet] Ulaşım adresi:http://www.osym.gov.tr/belge/112654/2010-2011-ogretim-yili-yuksekogretim-istatistikleri.html. Erişim: 05.01.2013.
  • Karagözoğlu Ş, Kangallı P. Hemşirelerin otonomi düzeyleri: otonomiyi etkileyen bazı profesyonel kurumsal faktörler. Türkiye Klinikleri 2009 29 (5), 1085-1097.
  • Karadağ A, Hisar F, Özhan Elbaş N. The Level of professionalism among nurses in Turkey. Journal of Nursing Scholarship [online], 2007 7; 39 (4), 371–374. URL: http://onlinelibrary. wiley.com/doi/10.1111/ j.1547-5069.2007.00195.x/.
  • Chitty KK. Professional Nursing. 2nd Edition; 1993, Pennsylvania: W.B.Saunders Company.
  • Fidancıoğlu H, Beydağ KD, Gök Özer F, Kızılkaya, M. Sağlık yüksekokulu öğrencilerinin internet kullanımına yönelik görüşleri. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2009 Cilt:2,Sayı:1. 1-9.
  • Geçkil E, Dündar Ö, Şahin T. Adıyaman il merkezindeki hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 2008 15 (2), 41-51.
  • Happel B. Student interest in perioperative nursing practice as a career. Association of Perioperative Registered Nurses, 2000 71(3), 600-605.
  • Kaynak T, Adal Z, Atay ve ark. İnsan kaynakları yönetimi. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları 1998 Yayın No. 276, İstanbul.
  • Çam O. Hemşirelik Yüksekokulu öğrencilerinin psikiyatri hemşireliği konusundaki görüşleri. III. Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu Kitabı, İ.Ü. Basımevi ve Film Merkezi, 1997 s: 162-169, İstanbul.
  • Marriner Tomey A. Nursing Management and Leadership, MosbyYearbook, 1996 Philadelphia.
  • Keskin G, Madenoğlu Kıvanç M, Mishal A. İstanbul Üniversitesi Bakırköy Sağlık Yüksekokulu birinci sınıf öğrencilerinin hemşirelik mesleği hakkındaki düşünceleri. II. Uluslararası- IX. Ulusal Hemşirelik Kongresi Bildiri Kitabı, Mirage Park Resort Otel, 2003 s: 268-270, Antalya.
  • Tunç G, Akansel N, Özdemir A. Hemşirelik ve sağlık memurluğu öğrencilerinin meslek seçimlerini etkileyen faktörler. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2010, 3(1), 24-31.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevilay Hintistan

Seçil Gülhan Güner Bu kişi benim

Betül Bayrak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 31 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

Vancouver Hintistan S, Güner SG, Bayrak B. 13. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresine Katılan Öğrencilerin Kongreye İlişkin Görüşleri. HUHEMFAD. 2017;4(1):1-14.