Amaç: Çalışma hemşirelik son sınıf öğrencilerinin kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ile
ilgili farkındalıklarını değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı nitelikte tasarlanmış olup 75 öğrenci ile yürütülmüştür.
Veriler Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları ile ilgili farkındalıkları değerlendiren, 21
soruluk soru formu kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin %96’sı Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları terimini daha önce
duyduğunu belirtmiştir. Öğrencilerin %97,3’ü literatür taraması yapmayı bildiğini, %73.3’ü
eleştirel makale eğitimi aldığını belirtirken, literatür taraması için en çok kullanılan veritabanı
%98,7 ile Google Akademik olduğu saptanmıştır. Katılımcıların %94,7’si hemşirelikte kanıta
dayalı uygulamaya inandığını ve %98,7’si ise hemşirelik uygulamalarında kanıta ihtiyaç
duyduklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilerin %93,4’ü Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları
ile ilgili daha fazla bilgi almak isterken, %90,7’si bu alanda eğitime katılmak istediklerini
belirtmişlerdir.
Sonuç: Öğrencilerin çoğunun Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları konusunda
farkındalığının olduğu, önemine inandığını ve ihtiyaç duyduğunu belirtmiştir. Elde edilen
sonuçlar doğrultusunda; hemşire öğrencilerin Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamasını
engelleyen bariyerlerin belirlenmesine ilişkin çalışmaların planlanması, daha çok
yayın yapmalarının desteklenmesini, bu alana yönelik olarak müfredat programlarının
düzenlenmesini önermekteyiz.
Aim: This study was performed to determine the awareness of senior nursing students
regarding to evidence based nursing practices.
Material and Methods: The study that is designed in a descriptive nature was conducted with
75 students. The data were collected by using a 21-item questionnaire that assess the students’
awareness regarding to evidence based nursing practices.
Results: Of the students, 96% stated that they have heard the term of evidence based nursing
practice before. While 97.3% of the students stated that they knew scanning the literature and
73.3% of them stated that they received training about critical article reviewing, the database
that was mostly used for literature review was Google Scholar with the percentage of 98.7%.
Of the respondents 94.7% stated that they believed in evidence-based practice in nursing and
98.7% stated that they needed evidence for nursing practices. While 93.4% of the students’
wanted to get more information on evidence based nursing practice, 90.7% of them wished to
participate in an education in this area.
Conclusion: Majority of the students had awareness with regards to evidence based nursing
practice, believed in the importance of it and they needed it. In accordance with these results,
we suggest planning of studies that will determine the barriers in front of evidence-based
nursing, promotion of students for doing more publications, and regulation in the curriculum
regarding to this area.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 16, 2017 |
Submission Date | August 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 2 |