The study was conducted as a descriptive to determine the dysmenorrhoea status and coping practicesof female students who were enrolled in Keçiören Laboratory and health high school. The universe of this study included 201 female students. However, because of several ressons 48 students could not be recruated whic hadlead to 153 students for sampling. Research data were collected using a questionnaire form which was developed by the researchers using information in literature. Verbal and written consent were given from institutions and students for applying the research. The SPSS 15.0 packet programme was used for coding of data Pearson Chi-Square (χ2) and percentage methods were used for analysing. At the end of the research we found that, 86.9%had dysmenorrhoea,in 38.3%dysmenorrhoea was starting at beginning of menstruation and 42.1%goes on during menstruation. It was determined that the most of the coplaints about dysmenorrhoea was abdominal pain (58.4%). Bed resting was coping practice with dysmenorrhoea. According to the statistical analyze; experiencing dysmenorrhoea has been affected by age and family history (p0.05). We suggested that reproductive health issue should be integrated into the school education program.
Araştırma, Keçiören Laboratuar Sağlık Meslek Lisesinde öğrenim gören kız öğrencilerin dismenore yaşama durumlarını ve dismenore ile baş etmek için yaptıkları uygulamaları belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Keçiören Laboratuar Sağlık Meslek Lisesinde öğrenim gören toplam 201 kız öğrenci oluşturmuş, evrenin tamamı örneklem kapsamına alınmıştır. Ancak uygulama sırasında, 48 öğrenci çeşitli nedenlerden dolayı araştırma kapsamı dışında kalmış, örneklemi 153 kız öğrenci oluşturmuştur. Veriler, araştırmacılar tarafından literatür bilgilerine dayanarak hazırlanan anket formu aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmanın yapılabilmesi için gerekli kurum ve kişilerden yazılı ve sözlü onam alınmıştır. Elde edilen veriler yüzde değerlerine göre yorumlanmıştır. İstatistiksel çözümleme yöntemi olarak ki-kare analizi uygulanmıştır. Yararlanılan istatistik paket programı SPSS 15.0'dır. Araştırmamız sonucunda; öğrencilerin %86.9'unun dismenore yaşadığı, %38.3'ünde dismenore şikayetlerinin menstruasyon sırasında başladığı ve şikayetlerin öğrencilerin %42.1'inde menstruasyonun ilk iki günü devam ettiği belirlenmiştir. Öğrencilerin en fazla yaşadıkları dismenore şikayeti (%58.4) karın ağrısıdır. Öğrencilerin dismenore şikayetleri ile baş etmek amacıyla yaptıkları uygulamalar arasında yatarak dinlenme (%65.4) ilk sırada yer almıştır. Yaş ve ailede dismenore öyküsü bulunma durumlarında dismenore yaşama bakımından gruplar arası fark istatistiksel olarak önemli bulunurken (p0.05). Okullardaki eğitim programlarına üreme sağlığı konularının entegre edilmesi önerilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2007 |
Submission Date | July 29, 2014 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 14 Issue: 2 |