Amaç: Bu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin okul sağlığı hemşireliğine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı nitelikte yapılan araştırmanın evrenini Ankara’da bulunan altı ilköğretim okulunda görev yapan öğretmenler oluşturmuştur. Çalışmaya katılmayı kabul eden 302 öğretmen araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri anket formu ile toplanmıştır.
Bulgular: Öğretmenlerin çoğu (%92.7) okul sağlığı hemşiresine gereksinim olduğunu, %91.9’u okul sağlığı hemşiresinin öğrencilerin sağlık durumuna katkı sağlayacağını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin %87.4’ü “okul sağlığı hemşiresi sağlık eğitimleri düzenler” görüşüne katıldıklarını; %40.7’si “Psikolojik danışmanlık yapar”, %22.8’i “okul çevresinin düzenlemesi görev alır” görüşlerine katılmadıklarını ifade etmişlerdir.
Sonuç: İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin çoğunluğu okullarda okul sağlığı hemşiresine gereksinim olduğunu ifade etmiş; ancak öğretmenlerin bir kısmının okul sağlığı hemşiresinin kronik hastalıkların izlemi, psikolojik danışmanlık gibi görevlerinin farkında olmadıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin okul sağlığı hizmetlerinin kapsamı ve okul sağlığı hemşiresinin görevleri konusunda bilgilendirilmeleri önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Okul sağlığı hemşireliği, öğretmen, görüş.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 27, 2015 |
Submission Date | November 27, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 2 |