Amaç: Çalışma; annelerin emzirme deneyimleri ve bu deneyimleri etkileyen bireysel, sosyal ve kültürel faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma; nitel araştırma yöntemlerden biri olan “derinlemesine görüşme tekniği” nin kullanıldığı tanımlayıcı bir çalışmadır. Batı Karadeniz bölgesindeki bir devlet hastanesinin kadın hastalıkları ve doğum polikliniğine başvuran ve araştırmaya katılmayı kabul eden, veri doygunluğuna erişme durumu dikkate alınarak on gebe ile doğum sonu birinci ve altıncı aylarda olmak üzere iki ayrı bireysel görüşme yapılmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve tematik analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Verilerin analizinde birinci görüşmeden ve ikinci görüşmeden üç ana tema (emzirmeyle ilgili tutum ve davranış, emzirme deneyimi, emzirme deneyimini etkileyen faktörler) belirlenmiştir. Annelerin doğum sonu ilk bir saat içinde bebeklerini emzirdikleri ama anne sütü dışında besinlerde verdikleri, bir anne dışında diğer annelerin altıncı aydan önce ek gıdalara başladıkları görülmüştür.
Sonuç: Çalışmamızda; annelerin emzirme ve anne sütünün önemi hakkında bilgi sahibi olmalarına rağmen emzirmeyi başarı ile devam ettiremedikleri görülmektedir. Bu durum annelere verilen emzirme eğitiminin tek başına yeterli olmadığını, bireysel, çevresel ve sosyal faktörlerin emzirme deneyiminde etkili olduğunu düşündürmektedir.
Aim: The study was conducted to determine mothers' breastfeeding experiences and the individual, social and cultural factors that affect these experiences.
Material and Methods: The research is a descriptive study using the in-depth interview technique, one of the qualitative research methods. Considering the data saturation situation, two individual interviews were conducted with ten pregnant women who applied to the obstetrics and gynecology outpatient clinic of a state hospital in the Western Black Sea region and agreed to participate in the study in the first and sixth months after delivery. The data were collected with a semi-structured interview form and evaluated using thematic analysis.
Results: In the analysis of the data, three main themes (attitudes and behaviors related to breastfeeding, breastfeeding experience, and factors affecting breastfeeding experience) were determined from the first interview and the second interview. It has been observed that mothers breastfeed their babies in the first hour after birth but give them food other than breast milk, and all mothers, except one mother, start supplementary foods before the sixth month.
Conclusion: In our study, it is seen that although mothers have knowledge about breastfeeding and the importance of breast milk, they cannot continue breastfeeding successfully. This suggests that breastfeeding education given to mothers is insufficient alone and that individual, environmental, and social factors are effective in the breastfeeding experience.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Obstetrics and Gynocology Nursing |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2023 |
Submission Date | November 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 2 |