Amaç: Tanımlayıcı nitelikte olan bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 pandemi sürecinde yaşadıkları korku ile hemşirelik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapıldı.
Gereç ve Yöntem: Çalışma bir Hemşirelik Yüksekokulu’nda 2020-2021 öğretim yılında öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri olmak üzere toplam 324 öğrencinin gönüllü katılımı ile gerçekleştirildi. Gönüllü olan öğrencilerden onam alındıktan sonra öğrencilere Öğrenci Tanılama Formu, COVID-19 Korkusu Ölçeği ve Hemşirelik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği çevrimiçi ortamda uygulandı. Verilerin istatistiksel analizinde tanımlayıcı testler, Kolmogorov Smirnov testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis-H testi ve Spearman’s Rho Korelasyon testi kullanıldı.
Bulgular: Öğrencilerin tanıtıcı özellikleri incelendiğinde; çoğunun kadın (%77.8), bekar (%98.1), ailesiyle birlikte yaşadığı (%75.9) ve hemşirelik mesleğini isteyerek seçtiği (%86.1) belirlendi. Öğrencilerin COVID-19 pandemisine ilişkin korku düzeyi incelendiğinde kadın, çalışmayan, mesleğini isteyerek seçmemiş ve COVID-19 pozitif tanısı konan öğrencilerin korku düzeyinin diğer öğrencilere kıyasla daha yüksek olduğu; hemşirelik mesleğine yönelik tutumları incelendiğinde ise genel olarak olumlu tutuma sahip oldukları saptandı. COVID-19 korkusunun mesleki tutum ile ilişkisi incelendiğinde anlamlı bir ilişki bulunmadı.
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 pandemisine ilişkin orta düzeyde korku yaşadığı ve hemşirelik mesleğine yönelik tutumlarının olumlu olduğu saptandı.
Aim: This descriptive study was conducted to investigate the relationship between nursing students’ fear due to the COVID-19 outbreak and their professional attitude.
Material and Methods: The study was carried out with the voluntary participation of 324 students, including 1st, 2nd, 3rd, and 4th grade students studying in a Nursing School in the 2020-2021 academic year. After obtaining consent forms from the volunteer students, The Student Identification Form, The COVID-19 Fear Scale, and The Attitude Scale towards the Nursing Profession were applied to the students online. The data was analyzed by descriptive tests, Kolmogorov Smirnov test, Mann Whitney U test, Kruskal Wallis-H test, and Spearman's Rho Correlation test.
Results: It was determined that most of the students were female (77.8%), single (98.1%), living with their family (75.9%), and willingly chose the nursing profession (86.1%). When the fear level of students regarding the COVID-19 pandemic was examined, it was determined that the fear level of students who were female, unemployed, did not choose their profession willingly, and were diagnosed as COVID-19 positive was higher than other students. Students' attitudes towards the nursing profession were determined to be generally positive. No significant relationship was found between fear of COVID-19 and professional attitude.
Conclusion: It was found that nursing students experienced moderate fear of the COVID-19 outbreak, and their professional attitudes were positive.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Internal Diseases Nursing |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | December 28, 2023 |
Publication Date | December 28, 2023 |
Submission Date | July 24, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 3 |