Research Article
BibTex RIS Cite

SELF-EFFICACY AND ANXIETY LEVELS OF SOCIAL WORK STUDENTS REGARDING THE METHOD PART OF THE RESEARCH

Year 2022, , 440 - 463, 28.06.2022
https://doi.org/10.17065/huniibf.952973

Abstract

Social work research not only feeds the social work literature but also provides important knowledge and skills that contribute to practice. In this research, it was aimed to measure the self-efficacy and research anxiety of social work undergraduate 4th year and graduate students regarding the method part of the research The research was carried out with a relational design, and the answers of 190 students participating in the research were analyzed. The anxiety of undergraduate and graduate students was found more than PhD students. However, the anxiety levels of graduate students were very close to those of undergraduate students, and their self-efficacy levels were found to be lower than those of undergraduate students. The findings reveal some requirements for the revision of education programs, especially the master's program. In the information age we live in, social work students are expected to carry out research on social problems by using the technological possibilities of the age, and to develop and strengthen the scientific basis of the profession by contributing to practice and theory with the information they have obtained as a result of research.

References

  • Aslan, C., & Karagül, S. (2016). Türkçe eğitimi programında lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(38), 201-217.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Bayar, V., Bayar, A., Eğmir, E., Ödemiş İ.S., & Kayır, G. (2013). Lisansüstü eğitim alan öğrencilerin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı düzeyleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya.
  • Beydili-Gürbüz, E., Adıgüzel, İ. B., & Akçay, S. (2017). Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerinin sosyal hizmet araştırması sürecindeki deneyimleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5), 1917-1927.
  • Bieschke, K. J., Bishop, R. M., & Garcia, V. L. (1996). The utility of the research self- efficacy scale. Journal of Career Assessment, 4, 59-75. https://doi.org/10.1177/106907279600400104
  • Black, A.E., & Deci, E.L. (2000). The effects of instructors’ autonomy support and students’ autonomous motivation on learning organic chemistry: A self-determination theory perspective. Science Education, 84(6), 740–756. https://doi.org/10.1002/1098-237X(200011)84:6<740::AID-SCE4>3.0.CO;2-3
  • Brown, S.D., Lent, R.W., Ryan, N.E., & McPartland, E.B. (1996). Self-efficacy as an intervening mechanism between research training environments and scholarly productivity: A theoretical and methodological extension. Counseling Psychologist, 24 (3), 535–544. https://doi.org/10.1177/0011000096243012
  • Butler, L. (2003). Explaining Australia’s increased share of ISI publications – the effects of a funding formula based on publication counts. Research Policy, 32, 143–155. https://doi.org/10.1016/S0048-7333(02)00007-0
  • Büyüköztürk, Ş. (1996). Türk yükseköğretiminde araştırma eğitimi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Büyüköztürk, Ş. (1997). Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim Yönetimi Dergisi, 4, 453-464.
  • Büyüköztürk, Ş. (1999). Araştırmaya yönelik kaygı ile cinsiyet, araştırma deneyimi ve araştırma başarısı arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 23(112), 29-34.
  • Büyüköztürk, Ş., & Köklü, N. (1999). Eğitim bilimleri alanında öğrenim gören lisansüstü öğrencilerinin araştırma yeterlikleri konusunda öğretim üyelerinin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 23(112), 18-28.
  • Buz, S., & Akçay, S. (2015). Sosyal hizmet araştırmasında etik. Toplum ve Sosyal Hizmet, 26(1), 149-162.
  • Cılga, İ., Uysal, N., Özzaim, S., Demirel, Ü., Özkurt, S., Karataş, K., Çilingir, İ., Nefes, Z., & Altıntaş B. (1995) Sosyal Hizmet Eğitimi ve Araştırma, 2000’li Yıllara Doğru Sosyal Devletin Gerçekleştirilmesinde Sosyal Hizmetlerin Yeri ve Önemi. Ed. Kasım Karataş, Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Genel Merkez Yayını No.: 1, 239-242.
  • Coşgun-İlgar, S. ve İlgar, M.Z. (2014). Nitel veri analizinde bilgisayar programlarının kullanılması. İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 31-78.
  • Çepni, S., Ormancı, Ü., & Özen Uyar, R. (2018). Doktora öğrencilerinin nitel araştırma yapmaya yönelik kaygıları. Kastamonu Education Journal, 26(3), 875-886. https://doi.org/10.24106/kefdergi.413385 Ege, A., & Altındağ, Ö. (2018). Sosyal hizmet akademisyenlerinin teknoloji kullanımlarının incelenmesi. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 18(1), 73-89.
  • Erbay, E. (2016). Importance of research in social work practice: A pilot study, from Turkey, Journal of Social Service Research, 43(3), 395-403 https://doi.org/10.1080/01488376.2016.1246401.
  • Erbay, E., & Sevin, Ç. (2013). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmet 4. sınıf öğrencilerinin eğitim süreçlerine ve gelecekteki meslek yaşamlarına ilişkin görüşleri. Toplum ve Sosyal Hizmet 24(1), 25-39.
  • Gök, B., Atalay Kabasakal K., & Çetin, S. (2015). Araştırmanın yöntem bölümüne ilişkin öz-yeterlik ölçeği geliştirilmesi, İlköğretim Online, 14(2), 438-448.
  • Gredig, D., & Bartelsen-Raemy, A. (2018). Exploring social work students’ attitudes toward research courses: Predictors of interest in research-related courses among first year students enrolled in a bachelor’s programme in Switzerland. Social Work Education, 37(2), 190–208. https://doi.org/10.1080/02615479.2017.1389880.
  • Green, K., & Kvidhal, R. (1990). Research methods courses and post-bachelor's education: Effects on teachers' use and opinions. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Boston, MA. (ERIC Document Reproduction Service No. ED320881)
  • Hodgson, D., Watts, L., Cordoba, P.S., & Nipperess, S. (2021). Social work doctoral education in Australia: The case for further development. Australian Social Work, 74(1), 96-109, https://doi.org/10.1080/0312407X.2020.1786139.
  • Hollingsworth, M.A., & Fassinger, R.E. (2002). The role of faculty mentors in the research training of counseling psychology doctoral students. Journal of Counseling Psychology, 49(3), 324–330.
  • Howard, M. O., Allen-Meares, P., & Ruffalo, M. C. (2007). Teaching evidence-based practice: Strategic and pedagogical recommendations for schools of social work. Research on Social Work Practice, 17(5), 561–568. https://doi.org/10.1177/1049731507300191
  • Karasar, N. (2009). Araştırmalarda Rapor Hazırlama (14. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi (17. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları
  • Karataş, K. (2001). Toplum Merkezlerinde Sosyal Hizmet Araştırması. Toplum Merkezlerinin Desteklenmesi, Ed. Kasım Karataş, 29-39, Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü ve UNICEF Ortak Yayını, Ankara.
  • Kart, A., & Gelbal, S. (2014). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma öz yeterlik algılarının ikili karşılaştırmalı yargılar yöntemiyle belirlenmesi. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 5(1), 12-23.
  • Köğce, D., Özpınar, İ., Mandacı-Şahin, S., & Aydoğan-Yenmez, A. (2014). Öğretim elemanlarının 21. Yüzyıl öğrenen standartları ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 185-213.
  • Krysik, J. L., & J. Finn (2015), Etkili Uygulama İçin Sosyal Hizmet Araştırması. (Çev. Ed. Ercüment Erbay), Nika Yayınevi, Ankara. Mac Intye, G., & Paul, S. (2013). Teaching research in social work: Capacity and challenge. British Journal of Social Work, 43(4), 685–702. https://doi.org/10.1093/bjsw/bcs010
  • McCrystal, P., & Wilson, G. (2009). Research training and professional social work education: Developing research-minded practice. Social Work Education, 28(8), 856–872, https://doi.org/10.1080/02615470802672962.
  • Natland, S., Weissinger, E., Graaf, G., & Carnochan, S. (2016). Learning practice-based research methods: Capturing the experiences of MSW students. Journal of Teaching in Social Work, 36(1), 33–51, https://doi.org/10.1080/08841233.2016.1117366.
  • Orme, J., & Powell, J. (2008). Building Research Capacity in Social Work: Process and Issues. British Journal of Social Work, 5(28), 988-1008, https://doi.org/10.1093/bjsw/bcm122
  • Pajares, F. (1996). Self-efficacy beliefs in academic settings. Review of Educational Research, 66 (4), 543-578.
  • Petrucci, C. J. (2009). A primer for social worker researchers on how to conduct a multinomial logistic regression. Journal of Social Service Research, 35, 193–205, https://doi.org/ 10.1080/01488370802678983
  • Phillips, J. C., & Russell, R. K. (1994). Research self-efficacy, the research-training environment and the student in counseling psychology: Does the research training environment influence graduate students' attitudes toward research? The Counseling Psychologist, 14, 9-30, https://doi.org/10.1177/0011000094224008.
  • Ringland,V. Lewis, M.A., & Dunleavy, D. (2021). Beyond the pvalue: Bayesian statistics and causation. Journal of Evidence-Based Social Work, 18(3), 284-307, https://doi.org/10.1080/26408066.2020.1832011.
  • Secret, M., Ford, J., & Lewis Rompf, E. (2003). Undergraduate Research Courses. Journal of Social Work Education, 39(3), 411-422, https://doi.org/10.1080/10437797.2003.10779146
  • Stark, R., & Cohen, B. (2007). Promoting positive student attitudes towards social work research: Using course websites. Journal of Teaching in Social Work, 27(1/2), 181–198, https://doi.org/10.1300/J067v27n01_12.
  • Tekin, M. (2007). Lisansüstü öğrencilerinin araştırmaya yönelik kaygı ve yeterlilik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 485–493.
  • Tuncay, T. (2016). Sosyal hizmet müdahalesini araştırmak uygulama kanıtlarla nasıl güçlendirilebilir?” Toplum ve Sosyal Hizmet, 27(2), 116–129.
  • Unrau, Y. A., & Grinnel, M. (2005). The impact of social work research courses on research self-efficacy for social work students. Social Work Education 24(6), 639-651, https://doi.org/10.1080/02615470500185069.
  • Unrau, Y.A., & Beck, A.R. (2004). Increasing research self-efficacy among students in professional academic programs. Innovative Higher Education, 28(3), 187-204.
  • Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (2010). 23.11.2020 tarihinde http://tyyc.yok.gov.tr/?pid=20 adresinden erişilmiştir.
  • Ünlü, E., & Karataş, K. (1990). Sosyal hizmet araştırması ve SHÇEK 'in son araştırma etkinlikleri. Sosyal Hizmet, 1(2), 4-15.
  • Williams, G.C., & Deci, E.L. (1996). Internalization of bio psychosocial values by medical students: A test of self-determination theory. Journal of Personality and Social Psychology, 70(4), 767–779, https://doi.org/10.1037/0022-3514.70.4.767.
  • Yakut-Çayır, M., & Sarıtaş, M., T. (2017). Nitel veri analizinde bilgisayar kullanımı: Bir betimsel içerik analizi (2011-2016). Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(2), 518-544.
  • Zimmerman, B. J. (2000). Attaining Self-regulation: A Social–Cognitive Perspective. In M. Boekaerts, P. Pintrich ve M. Zeidner (Eds.), Handbook of self-regulation, (13−39). Orlando; FL Academic Press.
  • Zengin, O., & Çalış, N. (2017). Türkiye’de sosyal hizmet araştırması: Son 10 yılda sosyal hizmet anabilim dallarında yazılan tezler üzerine bir İnceleme. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1260-1273.

SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN ARAŞTIRMANIN YÖNTEM BÖLÜMÜNE İLİŞKİN ÖZ-YETERLİKLERİ VE ARAŞTIRMA YAPMAYA YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİ

Year 2022, , 440 - 463, 28.06.2022
https://doi.org/10.17065/huniibf.952973

Abstract

Sosyal hizmet araştırması sosyal hizmet alanyazınını beslemesinin yanı sıra uygulamaya katkı sağlayan önemli bilgi ve becerileri sunmaktadır. Bu araştırma ile sosyal hizmet bölümü lisans 4. sınıf ve lisansüstü öğrencilerinin araştırmanın yöntem bölümüne ilişkin öz-yeterlikleri ve araştırmaya yönelik kaygıları ölçülmek istenmiştir. Araştırma ilişkisel desen ile gerçekleştirilmiş olup, araştırmaya katılan 190 öğrencinin soru formuna verdiği yanıtlar analiz edilmiştir. Lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin kaygıları doktora öğrencilerinden daha fazla bulunmuştur. Bununla birlikte yüksek lisans öğrencilerinin kaygı düzeyleri lisans öğrencilerinin kaygı düzeylerine oldukça yakın olup, öz-yeterlik düzeyleri lisans öğrencilerinden daha düşük bulunmuştur. Bulgular yüksek lisans programı başta olmak üzere eğitim programlarının yeniden gözden geçirilmesi için kimi gereklilikleri ortaya koymaktadır. İçinde bulunduğumuz bilgi çağında, sosyal hizmet öğrencilerinin çağın teknolojik olanaklarını kullanarak, sosyal sorunlara yönelik araştırmalar gerçekleştirmesi, araştırmalar sonucu elde ettiği bilgilerle uygulama ve teoriye katkıda bulunarak, mesleğin bilimsel temelini geliştirmesi ve güçlendirmesi beklenmektedir.

References

  • Aslan, C., & Karagül, S. (2016). Türkçe eğitimi programında lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(38), 201-217.
  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Bayar, V., Bayar, A., Eğmir, E., Ödemiş İ.S., & Kayır, G. (2013). Lisansüstü eğitim alan öğrencilerin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı düzeyleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya.
  • Beydili-Gürbüz, E., Adıgüzel, İ. B., & Akçay, S. (2017). Sosyal Hizmet Bölümü öğrencilerinin sosyal hizmet araştırması sürecindeki deneyimleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5), 1917-1927.
  • Bieschke, K. J., Bishop, R. M., & Garcia, V. L. (1996). The utility of the research self- efficacy scale. Journal of Career Assessment, 4, 59-75. https://doi.org/10.1177/106907279600400104
  • Black, A.E., & Deci, E.L. (2000). The effects of instructors’ autonomy support and students’ autonomous motivation on learning organic chemistry: A self-determination theory perspective. Science Education, 84(6), 740–756. https://doi.org/10.1002/1098-237X(200011)84:6<740::AID-SCE4>3.0.CO;2-3
  • Brown, S.D., Lent, R.W., Ryan, N.E., & McPartland, E.B. (1996). Self-efficacy as an intervening mechanism between research training environments and scholarly productivity: A theoretical and methodological extension. Counseling Psychologist, 24 (3), 535–544. https://doi.org/10.1177/0011000096243012
  • Butler, L. (2003). Explaining Australia’s increased share of ISI publications – the effects of a funding formula based on publication counts. Research Policy, 32, 143–155. https://doi.org/10.1016/S0048-7333(02)00007-0
  • Büyüköztürk, Ş. (1996). Türk yükseköğretiminde araştırma eğitimi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Büyüköztürk, Ş. (1997). Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim Yönetimi Dergisi, 4, 453-464.
  • Büyüköztürk, Ş. (1999). Araştırmaya yönelik kaygı ile cinsiyet, araştırma deneyimi ve araştırma başarısı arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 23(112), 29-34.
  • Büyüköztürk, Ş., & Köklü, N. (1999). Eğitim bilimleri alanında öğrenim gören lisansüstü öğrencilerinin araştırma yeterlikleri konusunda öğretim üyelerinin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 23(112), 18-28.
  • Buz, S., & Akçay, S. (2015). Sosyal hizmet araştırmasında etik. Toplum ve Sosyal Hizmet, 26(1), 149-162.
  • Cılga, İ., Uysal, N., Özzaim, S., Demirel, Ü., Özkurt, S., Karataş, K., Çilingir, İ., Nefes, Z., & Altıntaş B. (1995) Sosyal Hizmet Eğitimi ve Araştırma, 2000’li Yıllara Doğru Sosyal Devletin Gerçekleştirilmesinde Sosyal Hizmetlerin Yeri ve Önemi. Ed. Kasım Karataş, Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Genel Merkez Yayını No.: 1, 239-242.
  • Coşgun-İlgar, S. ve İlgar, M.Z. (2014). Nitel veri analizinde bilgisayar programlarının kullanılması. İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 31-78.
  • Çepni, S., Ormancı, Ü., & Özen Uyar, R. (2018). Doktora öğrencilerinin nitel araştırma yapmaya yönelik kaygıları. Kastamonu Education Journal, 26(3), 875-886. https://doi.org/10.24106/kefdergi.413385 Ege, A., & Altındağ, Ö. (2018). Sosyal hizmet akademisyenlerinin teknoloji kullanımlarının incelenmesi. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 18(1), 73-89.
  • Erbay, E. (2016). Importance of research in social work practice: A pilot study, from Turkey, Journal of Social Service Research, 43(3), 395-403 https://doi.org/10.1080/01488376.2016.1246401.
  • Erbay, E., & Sevin, Ç. (2013). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmet 4. sınıf öğrencilerinin eğitim süreçlerine ve gelecekteki meslek yaşamlarına ilişkin görüşleri. Toplum ve Sosyal Hizmet 24(1), 25-39.
  • Gök, B., Atalay Kabasakal K., & Çetin, S. (2015). Araştırmanın yöntem bölümüne ilişkin öz-yeterlik ölçeği geliştirilmesi, İlköğretim Online, 14(2), 438-448.
  • Gredig, D., & Bartelsen-Raemy, A. (2018). Exploring social work students’ attitudes toward research courses: Predictors of interest in research-related courses among first year students enrolled in a bachelor’s programme in Switzerland. Social Work Education, 37(2), 190–208. https://doi.org/10.1080/02615479.2017.1389880.
  • Green, K., & Kvidhal, R. (1990). Research methods courses and post-bachelor's education: Effects on teachers' use and opinions. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Boston, MA. (ERIC Document Reproduction Service No. ED320881)
  • Hodgson, D., Watts, L., Cordoba, P.S., & Nipperess, S. (2021). Social work doctoral education in Australia: The case for further development. Australian Social Work, 74(1), 96-109, https://doi.org/10.1080/0312407X.2020.1786139.
  • Hollingsworth, M.A., & Fassinger, R.E. (2002). The role of faculty mentors in the research training of counseling psychology doctoral students. Journal of Counseling Psychology, 49(3), 324–330.
  • Howard, M. O., Allen-Meares, P., & Ruffalo, M. C. (2007). Teaching evidence-based practice: Strategic and pedagogical recommendations for schools of social work. Research on Social Work Practice, 17(5), 561–568. https://doi.org/10.1177/1049731507300191
  • Karasar, N. (2009). Araştırmalarda Rapor Hazırlama (14. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi (17. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları
  • Karataş, K. (2001). Toplum Merkezlerinde Sosyal Hizmet Araştırması. Toplum Merkezlerinin Desteklenmesi, Ed. Kasım Karataş, 29-39, Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Müdürlüğü ve UNICEF Ortak Yayını, Ankara.
  • Kart, A., & Gelbal, S. (2014). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırma öz yeterlik algılarının ikili karşılaştırmalı yargılar yöntemiyle belirlenmesi. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 5(1), 12-23.
  • Köğce, D., Özpınar, İ., Mandacı-Şahin, S., & Aydoğan-Yenmez, A. (2014). Öğretim elemanlarının 21. Yüzyıl öğrenen standartları ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 185-213.
  • Krysik, J. L., & J. Finn (2015), Etkili Uygulama İçin Sosyal Hizmet Araştırması. (Çev. Ed. Ercüment Erbay), Nika Yayınevi, Ankara. Mac Intye, G., & Paul, S. (2013). Teaching research in social work: Capacity and challenge. British Journal of Social Work, 43(4), 685–702. https://doi.org/10.1093/bjsw/bcs010
  • McCrystal, P., & Wilson, G. (2009). Research training and professional social work education: Developing research-minded practice. Social Work Education, 28(8), 856–872, https://doi.org/10.1080/02615470802672962.
  • Natland, S., Weissinger, E., Graaf, G., & Carnochan, S. (2016). Learning practice-based research methods: Capturing the experiences of MSW students. Journal of Teaching in Social Work, 36(1), 33–51, https://doi.org/10.1080/08841233.2016.1117366.
  • Orme, J., & Powell, J. (2008). Building Research Capacity in Social Work: Process and Issues. British Journal of Social Work, 5(28), 988-1008, https://doi.org/10.1093/bjsw/bcm122
  • Pajares, F. (1996). Self-efficacy beliefs in academic settings. Review of Educational Research, 66 (4), 543-578.
  • Petrucci, C. J. (2009). A primer for social worker researchers on how to conduct a multinomial logistic regression. Journal of Social Service Research, 35, 193–205, https://doi.org/ 10.1080/01488370802678983
  • Phillips, J. C., & Russell, R. K. (1994). Research self-efficacy, the research-training environment and the student in counseling psychology: Does the research training environment influence graduate students' attitudes toward research? The Counseling Psychologist, 14, 9-30, https://doi.org/10.1177/0011000094224008.
  • Ringland,V. Lewis, M.A., & Dunleavy, D. (2021). Beyond the pvalue: Bayesian statistics and causation. Journal of Evidence-Based Social Work, 18(3), 284-307, https://doi.org/10.1080/26408066.2020.1832011.
  • Secret, M., Ford, J., & Lewis Rompf, E. (2003). Undergraduate Research Courses. Journal of Social Work Education, 39(3), 411-422, https://doi.org/10.1080/10437797.2003.10779146
  • Stark, R., & Cohen, B. (2007). Promoting positive student attitudes towards social work research: Using course websites. Journal of Teaching in Social Work, 27(1/2), 181–198, https://doi.org/10.1300/J067v27n01_12.
  • Tekin, M. (2007). Lisansüstü öğrencilerinin araştırmaya yönelik kaygı ve yeterlilik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. III. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 485–493.
  • Tuncay, T. (2016). Sosyal hizmet müdahalesini araştırmak uygulama kanıtlarla nasıl güçlendirilebilir?” Toplum ve Sosyal Hizmet, 27(2), 116–129.
  • Unrau, Y. A., & Grinnel, M. (2005). The impact of social work research courses on research self-efficacy for social work students. Social Work Education 24(6), 639-651, https://doi.org/10.1080/02615470500185069.
  • Unrau, Y.A., & Beck, A.R. (2004). Increasing research self-efficacy among students in professional academic programs. Innovative Higher Education, 28(3), 187-204.
  • Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (2010). 23.11.2020 tarihinde http://tyyc.yok.gov.tr/?pid=20 adresinden erişilmiştir.
  • Ünlü, E., & Karataş, K. (1990). Sosyal hizmet araştırması ve SHÇEK 'in son araştırma etkinlikleri. Sosyal Hizmet, 1(2), 4-15.
  • Williams, G.C., & Deci, E.L. (1996). Internalization of bio psychosocial values by medical students: A test of self-determination theory. Journal of Personality and Social Psychology, 70(4), 767–779, https://doi.org/10.1037/0022-3514.70.4.767.
  • Yakut-Çayır, M., & Sarıtaş, M., T. (2017). Nitel veri analizinde bilgisayar kullanımı: Bir betimsel içerik analizi (2011-2016). Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(2), 518-544.
  • Zimmerman, B. J. (2000). Attaining Self-regulation: A Social–Cognitive Perspective. In M. Boekaerts, P. Pintrich ve M. Zeidner (Eds.), Handbook of self-regulation, (13−39). Orlando; FL Academic Press.
  • Zengin, O., & Çalış, N. (2017). Türkiye’de sosyal hizmet araştırması: Son 10 yılda sosyal hizmet anabilim dallarında yazılan tezler üzerine bir İnceleme. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1260-1273.
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Beyza Yılmaz 0000-0002-6963-2036

Kasım Karataş 0000-0002-4817-9981

Publication Date June 28, 2022
Submission Date June 19, 2021
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Yılmaz, B., & Karataş, K. (2022). SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN ARAŞTIRMANIN YÖNTEM BÖLÜMÜNE İLİŞKİN ÖZ-YETERLİKLERİ VE ARAŞTIRMA YAPMAYA YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 40(2), 440-463. https://doi.org/10.17065/huniibf.952973
AMA Yılmaz B, Karataş K. SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN ARAŞTIRMANIN YÖNTEM BÖLÜMÜNE İLİŞKİN ÖZ-YETERLİKLERİ VE ARAŞTIRMA YAPMAYA YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. June 2022;40(2):440-463. doi:10.17065/huniibf.952973
Chicago Yılmaz, Beyza, and Kasım Karataş. “SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN ARAŞTIRMANIN YÖNTEM BÖLÜMÜNE İLİŞKİN ÖZ-YETERLİKLERİ VE ARAŞTIRMA YAPMAYA YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 40, no. 2 (June 2022): 440-63. https://doi.org/10.17065/huniibf.952973.
EndNote Yılmaz B, Karataş K (June 1, 2022) SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN ARAŞTIRMANIN YÖNTEM BÖLÜMÜNE İLİŞKİN ÖZ-YETERLİKLERİ VE ARAŞTIRMA YAPMAYA YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 40 2 440–463.
IEEE B. Yılmaz and K. Karataş, “SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN ARAŞTIRMANIN YÖNTEM BÖLÜMÜNE İLİŞKİN ÖZ-YETERLİKLERİ VE ARAŞTIRMA YAPMAYA YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİ”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 40, no. 2, pp. 440–463, 2022, doi: 10.17065/huniibf.952973.
ISNAD Yılmaz, Beyza - Karataş, Kasım. “SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN ARAŞTIRMANIN YÖNTEM BÖLÜMÜNE İLİŞKİN ÖZ-YETERLİKLERİ VE ARAŞTIRMA YAPMAYA YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 40/2 (June 2022), 440-463. https://doi.org/10.17065/huniibf.952973.
JAMA Yılmaz B, Karataş K. SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN ARAŞTIRMANIN YÖNTEM BÖLÜMÜNE İLİŞKİN ÖZ-YETERLİKLERİ VE ARAŞTIRMA YAPMAYA YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2022;40:440–463.
MLA Yılmaz, Beyza and Kasım Karataş. “SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN ARAŞTIRMANIN YÖNTEM BÖLÜMÜNE İLİŞKİN ÖZ-YETERLİKLERİ VE ARAŞTIRMA YAPMAYA YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 40, no. 2, 2022, pp. 440-63, doi:10.17065/huniibf.952973.
Vancouver Yılmaz B, Karataş K. SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN ARAŞTIRMANIN YÖNTEM BÖLÜMÜNE İLİŞKİN ÖZ-YETERLİKLERİ VE ARAŞTIRMA YAPMAYA YÖNELİK KAYGI DÜZEYLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2022;40(2):440-63.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.