To obtain competitive
advantage in a fast-paced, emerging economy, companies realize that, the key to
success will be the generation and use of “creative knowledge”. Thus, in this
paper, we examine the importance of organizational creativity, which is
increasingly becoming a core competency for many companies. We then develop a
framework that summarizes the transformation process as required by those
organizations which desire to be more creative and innovative
İşletmeler, hızla değişen yeni economik çevre
koşullarında, rekabet üstünlüğü sağlamada yaratıcılığın ve yaratıcı bilginin en
önemli başarı faktörü olduğunu kavramışlardır. Bu çalışmada, işletmeler için
hızla önem kazanan ve temel yetenek haline gelen örgütsel yaratıcılığın önemi
vurgulanarak, işletmelerin yaratıcılık ve yenilikçilik süreçlerini
geliştirebilecekleri bir dönüşüm süreci ve çerçevesi ortaya konulmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2001 |
Submission Date | January 1, 2001 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 19 Issue: 1 |
Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.