Research Article
BibTex RIS Cite

MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR

Year 1999, Volume: 17 Issue: 2, 159 - 180, 31.12.1999

Abstract

Bu
çalışma, müşteri tatmini konusunda yapılacak çalışmalara katkı sağlamak
amacıyla, müşteri tatmin literatüründen hareketle, tatmin kavramı ve oluşumuna
yönelik kuramsal tartışmaları belirli bir sistematik içinde toplayan, kavramsal
bir incelemeden oluşmaktadır. Çalışmada müşteri tatminini etkileyen emenler
üzerinde durulmaktadır. Konuya ilişkin literatürde farklı kuramlar yer almaktadır.
Bu kuramlar, Beklentilerin Onaylanmaması (expectancy disconfrmation) Kuramı,
Bilişsel (cognitive) Kuram, Bilişsel Uyumsuzluk (Çelişki) (copitive dissonance)
Kuram, Benzeşim (assmilation) Kuramı, Benzeşim- Karşıtlık
(assimilation-conrast) Kuramı, Denkserlik (equity) Kuramı, ' Atfetme
(attribution) Kuramı,
Kıyaslama
(Karşılaştırma) Düzeyi (comparison level) Kuramı ve
Uyumlaştırma
Düzeyi (adaptation level) Kuramı gibi çok çeşitli isimler ve
yaklaşımlar
altında ele alınmıştır.

References

  • ANDERSON, Eugene W., C. FORNELL ve DL LEHMANN (1994), "Customer Satisfaction, Market Share, and Profitability: Findings fram Sweden" Journal of Marketing 58, July: 53 -66.
Year 1999, Volume: 17 Issue: 2, 159 - 180, 31.12.1999

Abstract

References

  • ANDERSON, Eugene W., C. FORNELL ve DL LEHMANN (1994), "Customer Satisfaction, Market Share, and Profitability: Findings fram Sweden" Journal of Marketing 58, July: 53 -66.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Leyla Şentürk Özer

Publication Date December 31, 1999
Submission Date July 17, 2017
Published in Issue Year 1999 Volume: 17 Issue: 2

Cite

APA Şentürk Özer, L. (1999). MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 159-180.
AMA Şentürk Özer L. MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. December 1999;17(2):159-180.
Chicago Şentürk Özer, Leyla. “MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17, no. 2 (December 1999): 159-80.
EndNote Şentürk Özer L (December 1, 1999) MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17 2 159–180.
IEEE L. Şentürk Özer, “MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 2, pp. 159–180, 1999.
ISNAD Şentürk Özer, Leyla. “MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17/2 (December 1999), 159-180.
JAMA Şentürk Özer L. MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1999;17:159–180.
MLA Şentürk Özer, Leyla. “MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 17, no. 2, 1999, pp. 159-80.
Vancouver Şentürk Özer L. MÜŞTERİ TATMİNİNE YÖNELİK LİTERATÜRDEKİ KURAMSAL TARTIŞMALAR. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1999;17(2):159-80.

Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.


Privacy Statement

Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.