Research Article
BibTex RIS Cite

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN TURİZM SEKTÖRÜNDE ÖNEMİ

Year 1996, Volume: 14 Issue: 2, 179 - 184, 31.12.1996

Abstract

Konaklama.
seyahat ticareti ve ulaştırma sektöründe tüketici tercih ve beklentilerinin
özellikleri dikkate alınmadan geliştirilen turizm ürünlerine umulan talebin
yaratılması güç olmaktadır, Bu nedenle. oteller, seyahat acentaları, uçak
şirketleri müşterilerin istek ve gereksinimlerin i "Müşten Değerlendirme
Formu” veya "Müşteri Memnuniyet Formu'* adı altında düzenlenen anketlerle
saptama yoluna giderler.



Turizmde
"Toplam Kalite Yönetimi" hizmetin kalitesinde üstünlük sağlama.
çalışanların müşteriyi memnun edebilme yetenek ve becerilerinin sürekliliği
yönleriyle "Süreç” ve "insan"odaklı bir Yönetim biçimi olarak
algılanmaktadır. Makalede, turizmde toplam kalite Yönetiminin belirleyicileri;
güvenilirlik, sorumluluk bilinci, yeterlilik, ulaşılabilirlik nezaket- iletişin
güven duygusu anlama, güvenlik, somut verilerin kalitesi olarak
değerlendirilmiştir. Hizmet kalitesinin Yüksekliği ve sürekliliği sayesinde turizm
işletmelerinin çetin rekabet koşullarında gelişebildiklen ve varlıklarını
sürdürebildikleri çeşidi örneklerle açıklanmaktadır

References

  • Besterfieid, Dale H: (1994) Qwality Control, Printice-HaM Inc. Englewood Cliffs, New Jersey.
  • Ergin, Esin, (1996) Toplam Kalite Yöngiminin Turist Varış Noktalarının Gelişimine Etkisi, Boğaziçi Üniversitesi 1 Mart 1996 tarihli panel bildirisi.
  • George, S-, Weimerskirch, A; (1994) Tolal Quality Mangement, John Wiley &Sons Inca.
  • Güneren, Ebru(1996): Nitelikli Otellerde Standartlarm Belirlenmesi ve Korunması Yönünden Toplam Kalite Kontrolü ve Yönetimi: Büyük Oteli İçin Bir Yaklaşın, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • King, A Carol: (1984) Serice Oriented Quality Cöntrol The Cornell HRA Quartly, 92-98.
  • Partlow, G. Charles; (1993) How Ritz-CarIton Applies TQM, The Cornell HRA Quartly xxxıv, 16-24.
  • Wyckoff, D.Darly; ( 984), New Tools for Achieving Service Quality, The Cornell HRA Quartly, 78-91
Year 1996, Volume: 14 Issue: 2, 179 - 184, 31.12.1996

Abstract

References

  • Besterfieid, Dale H: (1994) Qwality Control, Printice-HaM Inc. Englewood Cliffs, New Jersey.
  • Ergin, Esin, (1996) Toplam Kalite Yöngiminin Turist Varış Noktalarının Gelişimine Etkisi, Boğaziçi Üniversitesi 1 Mart 1996 tarihli panel bildirisi.
  • George, S-, Weimerskirch, A; (1994) Tolal Quality Mangement, John Wiley &Sons Inca.
  • Güneren, Ebru(1996): Nitelikli Otellerde Standartlarm Belirlenmesi ve Korunması Yönünden Toplam Kalite Kontrolü ve Yönetimi: Büyük Oteli İçin Bir Yaklaşın, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • King, A Carol: (1984) Serice Oriented Quality Cöntrol The Cornell HRA Quartly, 92-98.
  • Partlow, G. Charles; (1993) How Ritz-CarIton Applies TQM, The Cornell HRA Quartly xxxıv, 16-24.
  • Wyckoff, D.Darly; ( 984), New Tools for Achieving Service Quality, The Cornell HRA Quartly, 78-91
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nüzhet Kahraman This is me

Publication Date December 31, 1996
Submission Date January 1, 1996
Published in Issue Year 1996 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Kahraman, N. (1996). TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN TURİZM SEKTÖRÜNDE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 179-184.
AMA Kahraman N. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN TURİZM SEKTÖRÜNDE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. December 1996;14(2):179-184.
Chicago Kahraman, Nüzhet. “TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN TURİZM SEKTÖRÜNDE ÖNEMİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14, no. 2 (December 1996): 179-84.
EndNote Kahraman N (December 1, 1996) TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN TURİZM SEKTÖRÜNDE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14 2 179–184.
IEEE N. Kahraman, “TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN TURİZM SEKTÖRÜNDE ÖNEMİ”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 2, pp. 179–184, 1996.
ISNAD Kahraman, Nüzhet. “TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN TURİZM SEKTÖRÜNDE ÖNEMİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14/2 (December 1996), 179-184.
JAMA Kahraman N. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN TURİZM SEKTÖRÜNDE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1996;14:179–184.
MLA Kahraman, Nüzhet. “TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN TURİZM SEKTÖRÜNDE ÖNEMİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 2, 1996, pp. 179-84.
Vancouver Kahraman N. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN TURİZM SEKTÖRÜNDE ÖNEMİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1996;14(2):179-84.

Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.


Privacy Statement

Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.