Research Article
BibTex RIS Cite

HİZMET PAZARLAMASI SORUNLARINA "FRANCHISING” ÇÖZÜMLERİ

Year 1996, Volume: 14 Issue: 2, 185 - 208, 31.12.1996

Abstract

Hizmet işletmeleri de, geleneksel
mal üreten. işletmeler gibi pazarlama faaliyetlerini ulusal sınırların dışına
taşıyabilir, diğer ülkelerde yaşayan tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarım tatmin
edebilirler. Hizmet işletmeleri tarafmdan- gerek uluslararası pazarlara giriş
ve gerekse uluslararası pazarlardaki yoğunlukların arttırma doğrultusunda
önemli bazı avantajlara sahip olması nedeniyle, sık tercih edilen bir altematif
strateji de franchising ' tir.



Diğer taraftan, hizmetleri geleneksel mallardan - farklılaştıran
özellikleri dikkate alındığında, hizmet işletmeleri tarafindan pazarlama
sorunlarının çözümü doğrultusunda farklı stratejilerin uygulanması gerektiği
onaya çıkacaktır. Hizmet pazarlaması literatürünün. hizmetleri geleneksel
mallardan ayıran pazarlama sorunlarının çözümü doğrultusunda önerdiği hemen tüm
stratejiler, franchising sisteminin özünde bulunmaktadır. Buna göre,
franchising hizmet işletmeleri için önemli avantajlar içeren bir
uluslararasılaşma veya uluslararası pazarlarla yoğunlaşma yolu olmasının
yanısıra faaliyetlerin götürüldüğü ülkelerde, hizmetlerin özelliklerinden
kaynaklanan pazarlama sorunlarının çözümünde de etkili bir strateji olarak
yorumlanabilir.

References

  • Acheson, D ve N. Wicking (1994); "Fasi Food Franchising and Finance” Bali, Stephen (Ed.): Fast Food Operations and Their, Stanley Thomes Ltd., Cheltenham.
  • Andersm, Otto (1993), "On the Intenatİona1İzatİon Process of Fİms: A Critical Analysis", Jownad UfNngernmional Business St«dies, Volume: 24, No: 2, Second Quarter.
  • . . . . .
Year 1996, Volume: 14 Issue: 2, 185 - 208, 31.12.1996

Abstract

References

  • Acheson, D ve N. Wicking (1994); "Fasi Food Franchising and Finance” Bali, Stephen (Ed.): Fast Food Operations and Their, Stanley Thomes Ltd., Cheltenham.
  • Andersm, Otto (1993), "On the Intenatİona1İzatİon Process of Fİms: A Critical Analysis", Jownad UfNngernmional Business St«dies, Volume: 24, No: 2, Second Quarter.
  • . . . . .
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

M. Mithat Üner This is me

Osman M. Karatepe

Publication Date December 31, 1996
Submission Date January 1, 1996
Published in Issue Year 1996 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Üner, M. M., & Karatepe, O. M. (1996). HİZMET PAZARLAMASI SORUNLARINA "FRANCHISING” ÇÖZÜMLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 185-208.
AMA Üner MM, Karatepe OM. HİZMET PAZARLAMASI SORUNLARINA "FRANCHISING” ÇÖZÜMLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. December 1996;14(2):185-208.
Chicago Üner, M. Mithat, and Osman M. Karatepe. “HİZMET PAZARLAMASI SORUNLARINA "FRANCHISING” ÇÖZÜMLERİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14, no. 2 (December 1996): 185-208.
EndNote Üner MM, Karatepe OM (December 1, 1996) HİZMET PAZARLAMASI SORUNLARINA "FRANCHISING” ÇÖZÜMLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14 2 185–208.
IEEE M. M. Üner and O. M. Karatepe, “HİZMET PAZARLAMASI SORUNLARINA "FRANCHISING” ÇÖZÜMLERİ”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 2, pp. 185–208, 1996.
ISNAD Üner, M. Mithat - Karatepe, Osman M. “HİZMET PAZARLAMASI SORUNLARINA "FRANCHISING” ÇÖZÜMLERİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14/2 (December 1996), 185-208.
JAMA Üner MM, Karatepe OM. HİZMET PAZARLAMASI SORUNLARINA "FRANCHISING” ÇÖZÜMLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1996;14:185–208.
MLA Üner, M. Mithat and Osman M. Karatepe. “HİZMET PAZARLAMASI SORUNLARINA "FRANCHISING” ÇÖZÜMLERİ”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 14, no. 2, 1996, pp. 185-08.
Vancouver Üner MM, Karatepe OM. HİZMET PAZARLAMASI SORUNLARINA "FRANCHISING” ÇÖZÜMLERİ. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 1996;14(2):185-208.

Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.


Privacy Statement

Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.