İçsel pazarlama, örgütsel bağlılık ve
iş tatmini arasındaki ilişkileri inceleyen bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki
akademisyenlerin örgütsel bağlılığı ve iş tatmini üzerinde içsel pazarlamanın
etkisini incelemektir. Bu amaçla, Türkiye’deki üniversitelerde görev yapmakta
olan 228 akademik personelden elde edilen verilere regresyon analizi
uygulanmıştır. Analiz sonuçları; içsel pazarlama faaliyetlerinin örgütsel
bağlılık ve iş tatmini ile ilişkili olduğunu, bundan başka, iş tatminin de
örgütsel bağlılık üzerinde etkili olduğunu göstermektedir.
The
purpose of this study which examines the relationships among internal
marketing, organizational commitment and job satisfaction is to examine the
effect of internal marketing on academicians’ job satisfaction and
organizational commitment in
For the aim, regression analysis was conducted on the data obtained from 228
academicians from universities in
show that internal marketing has a significant effect on job satisfaction and
organizational commitment. Moreover, job satisfaction has also a significant
effect on organizational commitment.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2008 |
Submission Date | May 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 26 Issue: 2 |
Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.