BibTex RIS Cite

Effects of Brand Placement as an Advertisement: An Exploratory Study on the Use of Brand Placements in Video Games

Year 2007, Volume: 25 Issue: 2, 169 - 188, 31.12.2007

Abstract

The purpose of the present study is to investigate attitudes towards “brand placement”, which is considered as a rival to traditional advertisement applications, and to empirically analyze its use in video games. For that purpose, respondents were asked to play a video game containing a large number of brand placement and attitudes of respondents were tried to be measured. In addition to that, the recall level of placed brands was tested. The results show that there is a positive attitude towards brand placement in video games and the brands placed in games are perceived to be sympathetic for video gamers. Moreover, it is also observed that, the objects directly used by the players in the games (in this study; automobiles) are recalled more easily by the respondents.

MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA

Year 2007, Volume: 25 Issue: 2, 169 - 188, 31.12.2007

Abstract

Bu çalışmanın amacı, son yıllarda kullanımı giderek artan ve reklamlara alternatif olarak gösterilemeye başlanan “marka yerleştirme” uygulamalarına karşı tutumları belirlemek ve bu uygulamanın video oyunlarındaki kullanımını ampirik olarak incelenmektir. Bu amaçla, katılımcılara içerisine çok sayıda marka yerleştirilmiş bir video oyunu oynattırılmış ve marka yerleştirmeye karşı tutumları ölçülmeye çalışılmıştır. Ayrıca, oyunun içerisinde yer alan markaların hatırlanırlık seviyeleri test edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, marka yerleştirme uygulamalarına karşı olumlu bir tutum olduğu, oyunlarda yer alan markaların katılımcılar tarafından daha sempatik bulunduğu ve katılımcıların oyunlarda kendi kullandıkları nesnelerin markalarını (bu oyunda otomobiller) daha öncelikli olarak hatırladıkları görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Pelin Sürücü This is me

Publication Date December 31, 2007
Submission Date June 11, 2014
Published in Issue Year 2007 Volume: 25 Issue: 2

Cite

APA Sürücü, P. (2007). MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(2), 169-188.
AMA Sürücü P. MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. September 2007;25(2):169-188.
Chicago Sürücü, Pelin. “MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25, no. 2 (September 2007): 169-88.
EndNote Sürücü P (September 1, 2007) MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25 2 169–188.
IEEE P. Sürücü, “MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 25, no. 2, pp. 169–188, 2007.
ISNAD Sürücü, Pelin. “MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 25/2 (September 2007), 169-188.
JAMA Sürücü P. MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;25:169–188.
MLA Sürücü, Pelin. “MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 25, no. 2, 2007, pp. 169-88.
Vancouver Sürücü P. MARKA YERLEŞTİRMENİN BİR REKLAM OLARAK ETKİLERİ: VİDEO OYUNLARINDAKİ MARKA YERLEŞTİRME UYGULAMALARI ÜZERİNE KEŞİFSEL BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;25(2):169-88.

Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.


Privacy Statement

Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.