With the rapid change and intensive competition in the emerging global economy, the capability to capture, absorb, and develop new knowledge is a key success factor for organizations. Through effective organizational learning, companies will have the speed, innovation, and quality essential to respond competently to the growing expectations of customers and to the threats of competitors. We first examine the strategic role of technological innovation and then examine the importance of organizational learning in creating and managing technology-based innovation. We then propose several factors which influence the rate and effectiveness of organizational learning. Finally, we advance several managerial implications.
Küresel ekonomide ortaya çıkan hızlı değişim ve yoğun rekabet ortamında yeni bilgiye ulaşmak, bu bilgileri içselleştirmek ve geliştirmek firmalar için temel başarı faktörleridir. Firmalar, etkili örgütsel öğrenmeyle, rekabet tehditlerine ve müşteri beklentilerine daha hızlı, kaliteli ve yenilikçi yollarla cevap verebileceklerdir. Bu çalışmada ilk önce, teknolojik yeniliklerin stratejik rolü üzerinde durularak, örgütsel öğrenmenin teknoloji temelli yenilikleri yaratma ve yönetmedeki önemi incelenmiştir. Daha sonra, örgütsel öğrenme verimliliğini etkileyen başlıca temel faktörler açıklanarak, bunların yönetimsel uygulamaları üzerinde durulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2002 |
Submission Date | January 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 20 Issue: 1 |
Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.