Giriş: COVID-19 pandemisi sırasında ülkelerde salgının yayılmasını engellemek için önlemler alınmıştır. En önemli önlemlerden biriside eğitim kurumlarında uzaktan eğitim başlamasıdır. Mobil öğrenme ile öğrenciler zaman ve mekan sınırı olmadan eğitime devam etmişlerdir.
Amaç: Bu araştırma, COVİD-19 döneminde online eğitim alan hemşirelik öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın evrenini bölümdeki tüm hemşirelik öğrencileri, örneklemini çalışmayı kabul eden 225 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplamada kişisel bilgi formu ve Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin frekans, t testi, Mann Whitney U, ANOVA ve Kruskal Wallis testleri ile analiz edilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin %50.7’si 21 yaş üstü, %76.9’u kadındır. Analiz sonucunda öğrencilerin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum toplam puanı 138.44’dür. Ölçeğin alt boyutlarından memnuniyet alt boyutu ortalamasının diğer faktörlerin ortalamalarından fazla, kullanışlılık alt faktörü diğer faktörlere göre düşük bir ortalama değere sahiptir.
Sonuç: Öğrencilerin mobil öğrenmeye karşı tutumları orta seviyede olduğu bulunmuştur.
destekleyen kurum bulunmamaktadır.
Background: The COVID-19 pandemic is designed to start with the education of education systems. One of the most important tools is to start education in education. Continuing education and learning with mobile without time and system planning.
Objectives: This research was conducted as a descriptive study in order to determine the attitudes of nursing students who received online education during the COVID-19 period towards mobile learning.
Methods: The universe of the research consisted of all nursing students in the department, and the sample of 225 students who agreed to study. Personal information form and Attitude towards Mobile Learning Scale were used to collect data. The data were analyzed with frequency, t test, Mann Whitney U, ANOVA and Kruskal Wallis tests.
Results: The population of the research is all nursing students in the department, 50.7% of the students are over the age of 21, and 76.9% are women. As a result of the analysis, the total score of the students' Attitude towards Mobile Learning is 138.44. The average of the satisfaction sub-dimension, which is one of the sub-dimensions of the scale, is higher than the averages of the other factors, and the usability sub-factor has a lower mean value than the other factors.
Conclusion: It was found that students' attitudes towards mobile learning were at a moderate level.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 29 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 3 |