Short Communication
BibTex RIS Cite

Hemşirelik Öğrencilerinin Öz-Duyarlıkları ve Hemşirelik Mesleğine İlişkin Düşünceleri

Year 2017, 2nd National Health Sciences Congress Book, 86 - 86, 13.03.2017

Abstract



Amaç:
Bu çalışma ile hemşirelik
öğrencilerinin öz duyarlıklarının ve mesleklerine ilişkin düşüncelerinin
saptanması amaçlanmaktadır.

Gereç ve Yöntem: 4 Nisan – 31 Mayıs
2016 tarihleri arasında üç üniversitenin hemşirelik bölümünde uygulan
tanımlayıcı tipteki çalışma, 2. 3. ve 4. sınıftaki 440 öğrenci ile
yürütülmüştür. Gönüllülük esasına dayanarak uygulanan çalışmada üç bölümden
oluşan veri toplama formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler için SPSS
17.0  paket programı kullanılmış,
öğrencilerin tanımlayıcı özellikleri, hemşirelik mesleğine ilişkin görüşleri ve
Öz-Duyarlık Ölçeği puanları, Bağımsız
Gruplarda T Testi ve One Way Anova Testi kullanılarak değerlendirilmiştir.

Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin %77.0’lik
bölümü kız öğrencilerden oluşmakta, yaş ortalamalarının ise
21.18 ±1.52 olduğu görülmektedir.
Katılımcıların %40’lık bölümü 2.sınıf öğrencilerinden
oluşurken, %33.4’ü 4. sınıf öğrencisidir. %37.7’si normal lise, %34.5’i Anadolu
Lisesi mezunudur. %62.7’sinin annesi, %35.9’luk bölümünün babası ilkokul ve
altı mezuniyete sahiptir.







Sonuç ve Öneriler: Çalışma
sonucunda, mesleklerini sevme, mesleki gelecekleriyle
ilgili plan yapma ve ileride hemşire olarak kalmayı isteme durumlarıyla,
hemşirelik mesleğinin geleceğine bakış açılarıyla ve hemşirelik mesleğine
ilişkin görüşleriyle öğrencilerin öz duyarlıkları arasında ilişki bulunduğu, mezuniyet
sonrası görev almak istediği alan ve bölümler ile öğrencilerin öz duyarlıkları
arasında ise istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadığı ortaya konmuştur.

References

  • Hemşirelik Öğrencilerinin Öz-Duyarlıkları ve Hemşirelik Mesleğine İlişkin Düşünceleri

Hemşirelik Öğrencilerinin Öz-Duyarlıkları ve Hemşirelik Mesleğine İlişkin Düşünceleri

Year 2017, 2nd National Health Sciences Congress Book, 86 - 86, 13.03.2017

Abstract



Amaç:
Bu çalışma ile hemşirelik
öğrencilerinin öz duyarlıklarının ve mesleklerine ilişkin düşüncelerinin
saptanması amaçlanmaktadır.

Gereç ve Yöntem: 4 Nisan – 31 Mayıs
2016 tarihleri arasında üç üniversitenin hemşirelik bölümünde uygulan
tanımlayıcı tipteki çalışma, 2. 3. ve 4. sınıftaki 440 öğrenci ile
yürütülmüştür. Gönüllülük esasına dayanarak uygulanan çalışmada üç bölümden
oluşan veri toplama formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler için SPSS
17.0  paket programı kullanılmış,
öğrencilerin tanımlayıcı özellikleri, hemşirelik mesleğine ilişkin görüşleri ve
Öz-Duyarlık Ölçeği puanları, Bağımsız
Gruplarda T Testi ve One Way Anova Testi kullanılarak değerlendirilmiştir.

Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin %77.0’lik
bölümü kız öğrencilerden oluşmakta, yaş ortalamalarının ise
21.18 ±1.52 olduğu görülmektedir.
Katılımcıların %40’lık bölümü 2.sınıf öğrencilerinden
oluşurken, %33.4’ü 4. sınıf öğrencisidir. %37.7’si normal lise, %34.5’i Anadolu
Lisesi mezunudur. %62.7’sinin annesi, %35.9’luk bölümünün babası ilkokul ve
altı mezuniyete sahiptir.







Sonuç ve Öneriler: Çalışma
sonucunda, mesleklerini sevme, mesleki gelecekleriyle
ilgili plan yapma ve ileride hemşire olarak kalmayı isteme durumlarıyla,
hemşirelik mesleğinin geleceğine bakış açılarıyla ve hemşirelik mesleğine
ilişkin görüşleriyle öğrencilerin öz duyarlıkları arasında ilişki bulunduğu, mezuniyet
sonrası görev almak istediği alan ve bölümler ile öğrencilerin öz duyarlıkları
arasında ise istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadığı ortaya konmuştur.

References

  • Hemşirelik Öğrencilerinin Öz-Duyarlıkları ve Hemşirelik Mesleğine İlişkin Düşünceleri
There are 1 citations in total.

Details

Subjects Health Care Administration
Journal Section Poster Presentation
Authors

Funda Özpulat This is me

Nevin Günaydın This is me

Publication Date March 13, 2017
Submission Date March 14, 2017
Published in Issue Year 2017 2nd National Health Sciences Congress Book

Cite

APA Özpulat, F., & Günaydın, N. (2017). Hemşirelik Öğrencilerinin Öz-Duyarlıkları ve Hemşirelik Mesleğine İlişkin Düşünceleri. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal86-86.