Short Communication
BibTex RIS Cite

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİN PROGRAM YETERLİKLERİNE ULAŞMA DÜZEYLERİNİN VE YETERLİK DÜZEYLERİ İLE GENEL AĞIRLIKLI NOT ORTALAMASI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

Year 2017, 2nd National Health Sciences Congress Book, 80 - 80, 13.03.2017

Abstract










Giriş ve Amaç: Hemşirelik Bölümü program yeterlikleri, öğrencilerin programdan mezun oluncaya
kadar
kazanmaları gereken bilgi, beceri ve davranışları tanımlayan ifadelerdir. Eğitim sürecinde
dönemsel olarak bu yeterliklerin
sağlanma düzeylerinin ve bu yeterlilikleri etkileyen faktörlerin
belirlenmesi önemlidir. Bu nedenle ç
alışma, hemşirelik bölümü öğrencilerinin program yetelik
algılarının yıl sonu Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) değişkeni açısından incelenmesi
amacıyla tanımlayıcı tipte yapılmıştır.


Method: Araştırmanın örneklemini 2015-2016 öğretim yılı bahar döneminde İstanbulda bir vakıf
üniversitesinde Hemşirelik bölümünde öğrenim gören ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı
kabul eden 338 (n=338) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aşamasında
araştırmacılar tarafından geliştirilen,
sosyo-demografik özellikler, GANO ve beşli likert türünde 21
maddeden
oluşan Hemşirelik bölümü program yeterliliklerinin yer aldığı veri toplama aracı
kullanılmıştır.


Bulgular ve Tartışma: Araştırmadan elde edilen verilere göre; program yeterlilik algısı puan
ortalamasının en yüksek 3., en düşük 18 ve 19. maddeleri olduğu görülmüştür. Program
yeterliklerinin 4,7,16,18. yeterliklerin
algısının birinci sınıftan dördüncü sınıfa doğru anlamlı bir
şekilde arttığı görülmüştür (p<0.05). GANO ile yalnızca 2. program yeterlilik maddesi ile anlamlı
fark olduğu diğer program yeterliliklerinde istatiksel açıdan anlamlı olmadığı saptanmıştır.
Hemşirelik öğrencilerinin
yeterlik algıları ortalamasının düşük (x=2,06) olduğu görülmüştür.


Sonuç: Öğrenim düzeyleri arttıkça yeterlik algılarının arttığı maddelere bakıldığında hemşirelik
eğitiminin
“bilimsel ilklere uyma (4), öğrenme kaynaklarına ulaşma (7), yabancı dil eğitimi (16),
meslek olma bilinci (18)”
kavramlarına olumlu yönde katkı sağladığı görülmektedir. Hemşirelik
öğrencilerinin
yeterlik algıları ortalamasının düşük olmasının program yeterlilikleri maddelerinin
içeriğinin uzun, sayısının fazla olması ve öğrencilere yeterince tanıtılmadığının sonucu olduğu
düşünülmektedir.
Program değerlendirme ve iyileştirme sürecinde bu sonuçlar doğrultusunda
iyileştirmeler yapılması
önerilmektedir. 




References

  • HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİN PROGRAM YETERLİKLERİNE ULAŞMA DÜZEYLERİNİN VE YETERLİK DÜZEYLERİ İLE GENEL AĞIRLIKLI NOT ORTALAMASI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Year 2017, 2nd National Health Sciences Congress Book, 80 - 80, 13.03.2017

Abstract

References

  • HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİN PROGRAM YETERLİKLERİNE ULAŞMA DÜZEYLERİNİN VE YETERLİK DÜZEYLERİ İLE GENEL AĞIRLIKLI NOT ORTALAMASI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Poster Presentation
Authors

Demet İnangil This is me

Hatice Şen This is me

Nihal Sunal This is me

Publication Date March 13, 2017
Submission Date March 19, 2017
Published in Issue Year 2017 2nd National Health Sciences Congress Book

Cite

APA İnangil, D., Şen, H., & Sunal, N. (2017). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİN PROGRAM YETERLİKLERİNE ULAŞMA DÜZEYLERİNİN VE YETERLİK DÜZEYLERİ İLE GENEL AĞIRLIKLI NOT ORTALAMASI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal80-80.