Short Communication
BibTex RIS Cite

Disleksisi Olan Çocuklarda Görsel Algı Becerilerinin, Okuma Becerileri Üzerine Etkisinin İncelenmesi

Year 2017, 2nd National Health Sciences Congress Book, 108 - 108, 13.03.2017

Abstract










Özet


Amaç: Disleksisi olan çocuklarda görsel algı becerilerini gelitirmeye yönelik müdahalenin,
okuma becerileri üzerine etkisini belirlemektir.
Gereç ve yöntem: Çalımaya disleksi tanısı
almı
9 ve 14 yalarında iki çocuk dahil edilmitir. Görsel algı becerilerinin deerlendirilmesi
için; Motor Yetenek Olmaksızın Görsel Algılama Testi-3(MVPT-3), okuma becerilerinin
de
erlendirilmesi için; Sesli Okuma Becerisi ve Okuduunu Anlama Testi(SOBAT-2)
kullanılmı
tır. Deerlendirmeler sonrasında her bir çocua 8 hafta boyunca haftada 1
seans(45dk), görsel algı becerilerini geli
tirmeye yönelik kii merkezli Ergoterapi müdahalesi
uygulanmı
tır. 8 hafta sonunda deerlendirme testleri tekrar uygulanmıve müdahalenin
etkinli
i incelenmitir. Sonuçlar: Çalımamız sonucunda her iki çocukta da hem görsel algı
becerileri de
erlendirmesinde, hem de akıcı okuma ve okuduunu anlama becerileri
de
erlendirmesinde performans artıı tespit edilmitir. Tartıma: Çalımamızda disleksi
tanısı almı
çocuklarda görsel algı becerilerini gelitirmeye yönelik uygulanan kii merkezli
Ergoterapi müdahalesinin, akıcı okuma ve okudu
unu anlama becerilerini artırmaya olumlu
yönde etki etti
i tespit edilmitir. bu kapsamda konuyla ilgili yapılacak olan çalımaların daha
fazla örneklemin yer aldı
ı genikatılımlı gruplarla, daha uzun süreli uygulanması eklinde
planlanmasıyla, bunun yanı sıra aile bireyleri ve e
itimcilerin disleksi hakkında
bilinçlendirilmesi ile daha iyi sonuçlar elde edilece
i düünülmektedir. 




References

  • Disleksisi Olan Çocuklarda Görsel Algı Becerilerinin, Okuma Becerileri Üzerine Etkisinin İncelenmesi
Year 2017, 2nd National Health Sciences Congress Book, 108 - 108, 13.03.2017

Abstract

References

  • Disleksisi Olan Çocuklarda Görsel Algı Becerilerinin, Okuma Becerileri Üzerine Etkisinin İncelenmesi
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Oral Presentation
Authors

Büşra Karakaya This is me

Onur Altuntaş This is me

Publication Date March 13, 2017
Submission Date March 31, 2017
Published in Issue Year 2017 2nd National Health Sciences Congress Book

Cite

APA Karakaya, B., & Altuntaş, O. (2017). Disleksisi Olan Çocuklarda Görsel Algı Becerilerinin, Okuma Becerileri Üzerine Etkisinin İncelenmesi. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal108-108.