Objective: In this study, it was aimed to determine the affective awareness levels of university students towards teaching. Materials and Methods: The study group consisted of 65 students studying in the 3rd year of Hacettepe University, Faculty of Health Sciences, Department of Audiology. All students attended the course "Classroom Acoustics". In order to measure the affective awareness of the students, the “The Scale of Affective Awareness towards Instruction” was applied. Results: It was determined that students' affective awareness was high in the factors of "receiving", "reacting", "valuing", "organizing" and "personalizing". Conclusion: It was consider that these results will contribute to the development of affective awareness towards themselves, others and the environment, especially for students studying in departments serving in the field of clinical practice.
Amaç: Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin öğretime yönelik duyuşsal farkındalık düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışma grubunu Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Odyoloji Bölümü 3. sınıfta öğrenim gören 65 öğrenci oluşturmuştur. Tüm öğrenciler “Eğitim Ortamlarında Akustik Özellikler” dersine katılmıştır. Öğrencilerin duyuşsal farkındalıklarını ölçmek için “Öğretime Yönelik Duyuşsal Farkındalık Ölçeği” uygulanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin “alma”, “tepkide bulunma”, “değer verme”, “örgütleme” ve “kişilik haline getirme” faktörlerinde duyuşsal farkındalıklarının yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Sonuç: Bu sonuçların, özellikle klinik uygulama alanında hizmet veren bölümlerde öğrenim gören öğrenciler için kendilerine, başkalarına ve çevreye yönelik duyuşsal farkındalıklarının geliştirilmesinde katkı sağlayacağı düşünülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 4, 2022 |
Publication Date | April 30, 2022 |
Submission Date | November 4, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 1 |