AMAÇ: Klinik Pilates gövdenin postural kaslarını dengeli çalıştıran ve omurgayı destekleyen bir egzersiz sistemidir. Fizyoterapistlere Pilates eğitimi son yıllarda mezuniyet sonrası eğitimlerle öğretilmektedir. Bu çalışmadaki amacımız seçmeli ders olarak Yoga-Pilates dersine katılan öğrencilerin vücut farkındalığı ve esneklik sonuçlarını değerlendirmektir. GEREÇ YÖNTEM: Çalışmaya İstanbul Medipol Üniversitesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, Yoga-Pilates dersine katılan 16 öğrenci alındı. Çalışmaya katılan öğrencilerin Pilates eğitimi verilmeden önce ve sonra esneklik ölçümleri yapıldı ve vücut algısı(farkındalık) kaydedildi. İstatistik analizi SPSS-20.00 programı ile yapıldı. SONUÇLAR: Pilates eğitimi sonunda yapılan değerlendirmelere göre postür bozukluklarında düzelmeler bulundu. Esneklik ölçümlerinde ise hem modifiye shober testi hem de parmak zemin testi sonuçlarına göre eğitim sonrası eğitim öncesine göre istatistiksel olarak anlamlı bir gelişme görüldü (p<0,05). Vücut farkındalığı sorgulandığında öğrencilerin eğitim öncesine göre vücut farkındalıklarında önemli bir artış olduğu görüldü (p<0,05). TARTIŞMA: Verilen eğitime göre Pilates dersi öncesi ve sonrası fizyoterapi öğrencilerinin vücut farkındalığını ve esnekliği artırdığı, postür bozukluklarını önlediği görülmektedir. Pilates eğitimi sadece fizyoterapi öğrencileri üzerine bu düzeltmeyi sağlaması hastalarına örnek olmaları açısından önemlidir. Bu amaçla pilates eğitimin lisans eğitimde yer almasının önemli olduğunu düşünmekteyiz. İleride yapılacak benzer çalışmaların daha fazla sayıda olgu ile yapılmasının gerekli olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar kelimeler: Pilates, vücut farkındalığı, esneklik
esnekliği artırdığı, postür bozukluklarını önlediği görülmektedir. Pilates eğitimi sadece fizyoterapi öğrencileri üzerine bu düzeltmeyi sağlaması hastalarına örnek olmaları açısından önemlidir. Bu amaçla pilates eğitimin lisans eğitimde yer almasının önemli olduğunu düşünmekteyiz. İleride yapılacak benzer çalışmaların daha fazla sayıda olgu ile yapılmasının gerekli olduğu sonucuna varılmıştır
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Oral Presentation |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2015 |
Submission Date | April 12, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 1st National Health Sciences Congress Book |