Yağ ve enerji alımını azaltarak boya uygun beden ağırlığını korumak amacıyla, düşük kalorili yiyecek ve içeceklere (diyet ürün) yönelik tüketim alışkanlığı 1960’larda başlamış ve giderek artış göstermiştir. Günümüz tüketicisinin sağlıklı yaşam ve formunu koruma isteği, hem yaşam şeklinde hem de tüketim tercihlerinde değişiklikler yapmasına; iş ve günlük hayatında sağlıklı beslenme ve spora daha fazla önem göstermesine neden olmuştur. Bu gelişmelere paralel olarak, diyet ürünlerin tüketimi oldukça artmış ve bu ürünleri tercih edenlerden oluşan yeni bir pazar ortaya çıkmıştır. Besin endüstrisi, doğal besinlerin bileşimini değiştirerek özel ürünlerin üretimi ve çeşitlerini artırmaya yönelmiştir (1). Bu ürünler “diyet” veya “light” adı ile tüketiciye sunulmaktadır. Bunları; yağı azaltılmış veya şeker yerine yapay tatlandırıcı kullanılmış ve posa (lif) eklenmiş ürünler oluşturmaktadır (2). Bu doğrultuda çalışmanın amacı; bireylerin diyet ürünleri tercih durumları, nedenleri ve hangi ürünleri tercih ettiklerinin belirlenmesidir.
Diyet ürün kullanımı her geçen gün artmaktadır. Diyet ürünlerin enerji miktarları, doğal ürünlere göre %25-60 oranında azaltılmıştır. Ayrıca kepek içermelerinden dolayı tokluk hissi vermesi nedeniyle daha az yemeye teşvik etmektedir. Ancak; diyet olsalar dahi, gıdalar ölçüsüz tüketilmemelidir. Diyet ürünler de belli bir enerji içeriğine sahiplerdir. Aşırı tüketildiğinde toplam enerji alımı artacağından hem obeziteye, hem de kan şekeri regülasyonunda bozulmalara yol açabilmektedir. Bu nedenle diyet ürünler ve içerikleri ile ilgili toplumun bilinçlendirilmesi ve bilgi düzeyinin artırılması hedeflenmeli, aynı zamanda
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Poster Presentation |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2015 |
Submission Date | April 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 1st National Health Sciences Congress Book |