Amaç: Bu çalışmada, Çocuk Gelişimi Bölümü ve Çocuk Gelişimci konusunda farkındalık yaratmak, kurulan mevcut bölümler hakkında tanımlayıcı istatistikî bilgi elde etmek amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Bu çalışma, doküman analizine dayalı nitel bir araştırma olarak planlanmıştır.
Bulgular: 2015 yılı itibariyle Türkiye’de bulunan 196 üniversiteden 36 tanesinde lisans düzeyinde Çocuk Gelişimi Bölümü bulunmaktadır. Türkiye’de bulunan üniversitelerde lisans düzeyindeki Çocuk Gelişimi Bölümleri’nin 14’ü Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne, 17’si Sağlık Yüksekokulu’na, 5’i ise Sağlık Bilimleri Yüksekokulu’na bağlı bulunmaktadır. Türkiye’nin 36 üniversitesinde bulunan lisans düzeyindeki Çocuk Gelişimi Bölümleri’nden 20 tanesi aktiftir. Aktif olan Çocuk Gelişimi bölümlerinden 11 tanesi vakıf, 9 tanesi devlet üniversitesinde bulunmaktadır. Çocuk Gelişimi Bölümleri’nde toplam 151 öğretim üyesi görev yapmaktadır. Bu öğretim üyelerinden 95 tanesi devlet üniversitesinde, 56 tanesi vakıf üniversitesinde bulunmaktadır. 2014 ÖSYS tercih kılavuzunda lisans düzeyindeki Çocuk Gelişimi Bölümü için bulunan kontenjan sayısı, 695’i devlet, 584’ü vakıf üniversitelerinde olmak üzere toplam 1279’dur. Sonuç: Gelecekte sağlıklı nesiller oluşturabilmek için, bugün çocuk ve çocuk gelişimi alanında çalışacak uzman meslek elemanlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Türkiye’de Çocuk Gelişimi Bölümleri kurulmakta ve sayıları her geçen gün artmaktadır.
Anahtar kelimeler: Çocuk gelişimi, lisans, eğitim.
Amaç: Bu çalışmada, Çocuk Gelişimi Bölümü ve Çocuk Gelişimci konusunda farkındalık yaratmak, kurulan mevcut bölümler hakkında tanımlayıcı istatistikî bilgi elde etmek amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Bu çalışma, doküman analizine dayalı nitel bir araştırma olarak planlanmıştır. Bulgular: 2015 yılı itibariyle Türkiye’de bulunan 196 üniversiteden 36 tanesinde lisans düzeyinde Çocuk Gelişimi Bölümü bulunmaktadır. Türkiye’de bulunan üniversitelerde lisans düzeyindeki Çocuk Gelişimi Bölümleri’nin 14’ü Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne, 17’si Sağlık Yüksekokulu’na, 5’i ise Sağlık Bilimleri Yüksekokulu’na bağlı bulunmaktadır. Türkiye’nin 36 üniversitesinde bulunan lisans düzeyindeki Çocuk Gelişimi Bölümleri’nden 20 tanesi aktiftir. Aktif olan Çocuk Gelişimi bölümlerinden 11 tanesi vakıf, 9 tanesi devlet üniversitesinde bulunmaktadır. Çocuk Gelişimi Bölümleri’nde toplam 151 öğretim üyesi görev yapmaktadır. Bu öğretim üyelerinden 95 tanesi devlet üniversitesinde, 56 tanesi vakıf üniversitesinde bulunmaktadır. 2014 ÖSYS tercih kılavuzunda lisans düzeyindeki Çocuk Gelişimi Bölümü için bulunan kontenjan sayısı, 695’i devlet, 584’ü vakıf üniversitelerinde olmak üzere toplam 1279’dur. Sonuç: Gelecekte sağlıklı nesiller oluşturabilmek için, bugün çocuk ve çocuk gelişimi alanında çalışacak uzman meslek elemanlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Türkiye’de Çocuk Gelişimi Bölümleri kurulmakta ve sayıları her geçen gün artmaktadır
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Oral Presentation |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2015 |
Submission Date | June 23, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 3rd National Congress of Child Development and Education (International Participations) (Congress Book) |