AMAÇ ÖÖG tanısı almış 7-9 yaş çocukların geliştirdikleri zihin kuramı yeteneklerini, SGG çocuklarla karşılaştırarak incelenmeye çalışılmıştır. Ayrıca; cinsiyet, yaş, anne-babanın eğitim durumu, kardeş sayısı, kardeş cinsiyeti gibi değişkenlerin çocuğun zihin kuramı yeteneğine etkisi araştırılmıştır.GEREÇ VE YÖNTEM Araştırmada veri toplamak amacı ile çocukların sosyo-demografik özelliklerini belirleyen “Kişisel Bilgi Formu”, zihin kuram yeteneklerini ölçmek için “Zihin Kuram Testi” kullanılmıştır. Ayrıca ÖÖG tanısı almış çocukların yapılmış olan “WISC-R Testi” sonuçları veri olarak kullanılmıştır
AMAÇ
ÖÖG tanısı almış 7-9 yaş çocukların geliştirdikleri zihin kuramı yeteneklerini, SGG çocuklarla karşılaştırarak incelenmeye çalışılmıştır. Ayrıca; cinsiyet, yaş, anne-babanın eğitim durumu, kardeş sayısı, kardeş cinsiyeti gibi değişkenlerin çocuğun zihin kuramı yeteneğine etkisi araştırılmıştır.
GEREÇ VE YÖNTEM
Araştırmada veri toplamak amacı ile çocukların sosyo-demografik özelliklerini belirleyen “Kişisel Bilgi Formu”, zihin kuram yeteneklerini ölçmek için “Zihin Kuram Testi” kullanılmıştır. Ayrıca ÖÖG tanısı almış çocukların yapılmış olan “WISC-R Testi” sonuçları veri olarak kullanılmıştır. Araştırmada istatistiksel analizler bilgisayarda SPSS 15.0 paket program ile yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde betimleyici istatistiklerden frekans (f), yüzde (%) ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Gruplar arası dağılım Kolmogorov-Smirnov Z normallik testi ile, iki seçenekli bağımsız değişkenlerde Non- Parametrik Mann Whitney-U testi, gruplar arasında fark olup olmadığını belirlemek için bağımsız grup t testi kullanılmıştır. Sonuçlar, anlamlılık düzeyi p<.05 düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, ÖÖG tanısı almış, DSM-IV e göre hiperaktivite ve dikkat dağınıklığı gibi çeşitli davranış problemi eşlik etmeyen, ilaç kullanmayan ve özel eğitim almamış 7-9 yaş çocuklar (n=30) ile yaş, cinsiyet yönünden benzeştirilmiş, kendisinde ve ailesinde herhangi gelişim gecikmesi veya gelişimsel problem öyküsü olmayan ilköğretim Okulu 1, 2, 3., sınıflara devam eden sağlıklı gelişim gösteren çocuklar (n=30) oluşturmuştur.
BULGULAR
Konu ile ilgili araştırma sonuçları doğrultusunda yorumlanmış ve tartışılmıştır.
SONUÇ
ÖÖG tanısı almış grup ile SGG grup arasında “Zihin Kuramı Testi”nden aldıkları hem toplam puanlar arasında hem de alt boyutları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. ÖÖG tanısı almış çocukların WISC-R testinden aldıkları toplam puanların, Zihin Kuram Testi arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca, çocukların geliştirdikleri zihin kuramı yetenekleri ile sosyo-demografik özelliklerden, anne eğitim durumu, kardeş sahibi olma ve kardeş sayısı gibi özellikler arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.
Anahtar kelimeler: Özel öğrenme güçlüğü, zihin kuramı
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Oral Presentation |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2015 |
Submission Date | June 24, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 3rd National Congress of Child Development and Education (International Participations) (Congress Book) |