Araştırmanın amacı Karabük Üniversitesi ve Kastamonu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda 2018-2019 eğitim öğretim döneminde okuyan öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inanç durumlarını incelemektir. Araştırmanın evreni çalışmada yer alan üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları iken örneklem grubu ise bu okullarda eğitim gören 342 öğretmen adayıdır. Araştırmada yer alan katılımcıların (% 47,4’ünün (162) kadın, %52,6’sının (180) ise erkek olduğu görülmektedir. Yine 93 katılımcının (% 27,2) 17-18 yaş, 100 katılımcının (% 29,2) 19-20 yaş ve 149 katılımcının (% 43,6) 21 yaş ve üzeri grubunda yer aldıkları görülmektedir. Çalışmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Şahin (2009) tarafından geliştirilen “Eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançları ölçeği” kullanılmıştır. Toplanan verilerin normal dağılım göstermesi nedeniyle parametrik testlerden bağımsız örneklem t testi ve Anova testi kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlilik inançları toplam puanları bazı değişkenler açısından incelendiğinde; branş değişkeni açısından hentbol branşı lehine, il değişkeni açısından Kastamonu değişkeni lehine ve kardeş değişkeni açısından ise üç kardeş değişkeni lehine anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Beden Eğitim Öğretmen Aday Eğitsel İnternet Kullanım Öz-Yeterlik İnanç
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 2 |