Research Article
BibTex RIS Cite

Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinde Olumsuz Milli Takım Algısı ve Nedenleri (Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Örneği)

Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 96 - 107, 31.12.2020

Abstract

Bu araştırmada Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda eğitim hayatına devam eden sporcuların milli takım imajını olumsuz etkileyen nedenlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desen kullanılmıştır. Çalışmanın örneklem grubu kolay ulaşılabilir durum örnekleme yöntemiyle belirlenen 65 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama amacıyla öğrenciler ile standartlaştırılmış açık uçlu görüşmeler yapılmış ve görüşmeler ortalama 15 dk. sürmüştür. İfadelerinin kaydedilip ardından da yazıya aktarılarak analiz edileceğine yönelik katılımcı bilgilendirmesi ve onayı sonrası kaydetme işlemi gerçekleştirilmiştir. Yazıya aktarılan ifadelere betimsel ve içerik analiz yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda araştırmaya katılan sporcuların milli takımların imajını etkileyen nedenleri sporcu, antrenör, altyapı, müsabaka ve yönetim kaynaklı olarak gruplandırdıkları görülmektedir. Özellikle sporcuların milli şuur eksikliğine ve kişisel yapılarına, altyapının yetersizliğine, antrenör eğitiminde ve mesleğinde görülen yetersizliklere, taraftar gruplarının tutum ve davranışlarına, federasyonların tutumlarına, siyasileşmelerine, adam kayırma ve torpil durumlarına dikkat çekildiği belirlenmiştir.

Supporting Institution

-

Project Number

-

Thanks

-

References

  • Akoğlu, H. E., & Mutlu, T. O. (2018). Sporun kamu diplomasisi açısından Türkiye’nin imajına etkisi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2), 277-295.
  • Akyurt, H. & Atay, L . (2009). Destinasyonda imaj oluşturma süreci. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1-14.
  • Arbena, J. L., & LaFrance, D. G. (Eds.). (2002). Sport in Latin America and the Caribbean. Rowman & Littlefield Publishers.
  • Bal, M. (2012). Çalışan personelin kurumsal imaj oluşumuna etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 219.
  • Baş, T. & Akturan, U. (2013). Nitel araştırma yöntemleri Nvivo ile nitel veri analizi. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Baykasoğlu, A., Dereli, T., Sönmez, A. İ., & Yağcı, E. (2004). İmaj yönetimi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 3-18.
  • Cohen, D., Prusak, L.; 2001; Kavrayamadığımız zenginlik-kuruluşların sosyal sermayesi. Çev: Ahmet Kardam. Yay. Haz.: Zülfü Dicleli, MESS Yayın No: 353, İstanbul.
  • Çetin, C. (2014). Spor iletişimi "Spor-Tv birlikteliği sattırıyor". Ankara: Nobel.
  • Çolakoğlu, S., & Çolakoğlu, B. (2005). Dünya basınında Türkiye imajı: Güney Kore örneği. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(1), 141-148.
  • Dowling, G. R. (1993). Developing your company image into a corporate asset. Long range planning, 26(2), 101-109.
  • Gök, Y. (2016). Türkiye'nin gençlik ve spor alanındaki kamu diplomasisi etkinliği. Yayınlanmış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Görgüt, İ., & Özbal, A. F. (2018). Adaptation of Sport Brand Personality Scale to Turkish. Universal Journal of Educational Research, 6(4), 759-768.
  • Göymen M. (2001), Türkiye’de spor kulüplerinin kurumsallaşması için şirketleşme modeli ve bunun spor kazalarının önlenmesi üzerine etkileri (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ilgar, E.A. & Cihan, B.B. (2019). Öğretim üyelerinin Türk sporunun güncel sorunları ve çözüm önerileri üzerine görüşleri: fenomenolojik bir çözümleme. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(27), 702-722.
  • Karabey, C. N., & İşcan, Ö. F. (2007). Örgütsel özdeşleşme, örgütsel imaj ve örgütsel vatandaşlık davranışı ilişkisi: bir uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2), 231-241.
  • Kargün, M., Dalkılıç, M., Ağaoğlu, Y. S., & Kızar, O. (2017). Spor kulüplerine yönelik kurumsal imaj algısının araştırılması. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 62-73. Kotler, P., Armstrong, G., Sounders, J. & Wony, V. (1999). Principles of marketing: Second European Edition. Prentice-Hall: Europe.
  • Kürkçüoğlu, E. (2014). Kamusal alanlarda imaj çatışması: doğal ve yapay imaj olgusu. Planlama Dergisi, 24(3), 125-130.
  • Mcrae, A. (2012), I Want Your Job: Football coach. http://www.independent.co.uk.
  • Nha N., Gaston L.; 2001; “Corporate image and corporate reputation in customers’ retention decision in services”; Journal of Retailing and Consumer Services, Volume 8; 227-236.
  • Sampson E.; 1995; İmaj Faktörü (Ed. Hakan İlgün), Rota Yayıncılık; İstanbul.
  • Sunay, H & Kaya, B (2018).Türkiye ile Almanya Futbol Altyapılarının Karşılaştırılması. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 14(20),1-1
  • Türk Dil Kurumu. (2020). İmaj. 10.04.2020 tarihinde https://sozluk.gov.tr/?kelime=KAR%C4%B0YER adresinden Türk Dil Kurumu. (2020). İmaj. 10.04.2020 tarihinde https://sozluk.gov.tr/?kelime=KAR%C4%B0YER adresinden erişilmiştir.
  • Uluçay, D. M. (2018). Üniversitelerde kurumsal imaj ölçümü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (55), 17-36.
  • Yaman, F. ve Açıkgözoğlu, S. (2016). Bir tutundurma aracı olarak sponsorluk: spor sponsorluğunun hatırlanabilirliği ve satın alma davranışı üzerine etkisi. Global Business Research Congress (GBRC), İstanbul, Türkiye.
  • Yüksel, M. (2010). Spor örgütlerinde marka imajı kavramına genel bir bakış (Doktora Tezi), Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Genişletilmiş Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Zengin, E. & Öztaş, C. (2008). Yerel yönetimler ve spor. İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Sosyal Siyaset Konferansları, İstanbul, 49-78.
Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 96 - 107, 31.12.2020

Abstract

Project Number

-

References

  • Akoğlu, H. E., & Mutlu, T. O. (2018). Sporun kamu diplomasisi açısından Türkiye’nin imajına etkisi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2), 277-295.
  • Akyurt, H. & Atay, L . (2009). Destinasyonda imaj oluşturma süreci. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1 (1), 1-14.
  • Arbena, J. L., & LaFrance, D. G. (Eds.). (2002). Sport in Latin America and the Caribbean. Rowman & Littlefield Publishers.
  • Bal, M. (2012). Çalışan personelin kurumsal imaj oluşumuna etkisi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 219.
  • Baş, T. & Akturan, U. (2013). Nitel araştırma yöntemleri Nvivo ile nitel veri analizi. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Baykasoğlu, A., Dereli, T., Sönmez, A. İ., & Yağcı, E. (2004). İmaj yönetimi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 3-18.
  • Cohen, D., Prusak, L.; 2001; Kavrayamadığımız zenginlik-kuruluşların sosyal sermayesi. Çev: Ahmet Kardam. Yay. Haz.: Zülfü Dicleli, MESS Yayın No: 353, İstanbul.
  • Çetin, C. (2014). Spor iletişimi "Spor-Tv birlikteliği sattırıyor". Ankara: Nobel.
  • Çolakoğlu, S., & Çolakoğlu, B. (2005). Dünya basınında Türkiye imajı: Güney Kore örneği. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(1), 141-148.
  • Dowling, G. R. (1993). Developing your company image into a corporate asset. Long range planning, 26(2), 101-109.
  • Gök, Y. (2016). Türkiye'nin gençlik ve spor alanındaki kamu diplomasisi etkinliği. Yayınlanmış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Görgüt, İ., & Özbal, A. F. (2018). Adaptation of Sport Brand Personality Scale to Turkish. Universal Journal of Educational Research, 6(4), 759-768.
  • Göymen M. (2001), Türkiye’de spor kulüplerinin kurumsallaşması için şirketleşme modeli ve bunun spor kazalarının önlenmesi üzerine etkileri (Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ilgar, E.A. & Cihan, B.B. (2019). Öğretim üyelerinin Türk sporunun güncel sorunları ve çözüm önerileri üzerine görüşleri: fenomenolojik bir çözümleme. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(27), 702-722.
  • Karabey, C. N., & İşcan, Ö. F. (2007). Örgütsel özdeşleşme, örgütsel imaj ve örgütsel vatandaşlık davranışı ilişkisi: bir uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2), 231-241.
  • Kargün, M., Dalkılıç, M., Ağaoğlu, Y. S., & Kızar, O. (2017). Spor kulüplerine yönelik kurumsal imaj algısının araştırılması. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 62-73. Kotler, P., Armstrong, G., Sounders, J. & Wony, V. (1999). Principles of marketing: Second European Edition. Prentice-Hall: Europe.
  • Kürkçüoğlu, E. (2014). Kamusal alanlarda imaj çatışması: doğal ve yapay imaj olgusu. Planlama Dergisi, 24(3), 125-130.
  • Mcrae, A. (2012), I Want Your Job: Football coach. http://www.independent.co.uk.
  • Nha N., Gaston L.; 2001; “Corporate image and corporate reputation in customers’ retention decision in services”; Journal of Retailing and Consumer Services, Volume 8; 227-236.
  • Sampson E.; 1995; İmaj Faktörü (Ed. Hakan İlgün), Rota Yayıncılık; İstanbul.
  • Sunay, H & Kaya, B (2018).Türkiye ile Almanya Futbol Altyapılarının Karşılaştırılması. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 14(20),1-1
  • Türk Dil Kurumu. (2020). İmaj. 10.04.2020 tarihinde https://sozluk.gov.tr/?kelime=KAR%C4%B0YER adresinden Türk Dil Kurumu. (2020). İmaj. 10.04.2020 tarihinde https://sozluk.gov.tr/?kelime=KAR%C4%B0YER adresinden erişilmiştir.
  • Uluçay, D. M. (2018). Üniversitelerde kurumsal imaj ölçümü. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (55), 17-36.
  • Yaman, F. ve Açıkgözoğlu, S. (2016). Bir tutundurma aracı olarak sponsorluk: spor sponsorluğunun hatırlanabilirliği ve satın alma davranışı üzerine etkisi. Global Business Research Congress (GBRC), İstanbul, Türkiye.
  • Yüksel, M. (2010). Spor örgütlerinde marka imajı kavramına genel bir bakış (Doktora Tezi), Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Genişletilmiş Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Zengin, E. & Öztaş, C. (2008). Yerel yönetimler ve spor. İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Sosyal Siyaset Konferansları, İstanbul, 49-78.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Piyami Çakto

Elmas Bayram

Project Number -
Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Çakto, P., & Bayram, E. (2020). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinde Olumsuz Milli Takım Algısı ve Nedenleri (Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Örneği). Uluslararası Spor Bilimleri Öğrenci Çalışmaları, 2(2), 96-107.

International Sport Science Student Studies © 2019 is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International