Beden Eğitimi ve Spor dersi kazanımlarının çoklu öğrenme ortamı materyalleri ile öğrencilere daha hızlı, keyifli ve kalıcı biçimde öğretilebileceğine dair bulgular ve öneriler vardır. Bu kapsamda çalışmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor öğretmenlerinin Web 2.0 araçları kullanım yetkinliğinin çoklu öğrenme ortamı materyali hazırlamaya yetecek düzeyde olup olmadığının incelenmesidir.
Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama desenin bir bölümü olan tekil tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okullarda 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde görevli Beden Eğitimi ve Spor öğretmenleri oluşturmaktadır (N= 430). Çalışmada amaçlı ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak tüm evrene “Web 2.0 Araçları Kullanım Yetkinliği Ölçeği”, tanımlayıcı bilgi formu ve bir açık uçlu soru ulaştırılmıştır. 136 öğretmen çalışma grubunu oluşturmuştur (n=136). Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik analizlerin yanı sıra bağımsız gruplarda t testi ve Anova yapılmıştır.
Web 2.0 araçları kullanım yetkinliği ortalaması 94.3±23.2 (orta düzey) olarak belirlenmiştir. Bu ortalamada cinsiyet, mesleki hizmet yılı değişkenlerine göre fark bulunmazken, eğitim düzeyi ve daha önce eğitim teknolojisi ile ilgili kursa katılmış olma bakımından istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir.
Bu doğrultuda MEB’in profesyonel düzeyde hazırlayacağı çoklu öğrenmeye yönelik Web 2.0 araçları içeriklerinin öğretmenlere doğrudan sunulmasının öğretmenlerin bireysel çabalarından daha hızlı ve etkili olacağı değerlendirilmelidir.
There are findings and suggestions that physical education and sports lesson outcomes can be taught to students in a faster, more enjoyable and permanent way with multimedia learning environment materials. In this context, the aim of the study is to examine whether the physical education and sports teachers' competence in using Web 2.0 tools is sufficient to prepare multimedia learning environment material.
In this study, a single survey model, which is a part of the general survey design, was used. The universe of the study consists of Physical Education and Sports teachers working in the fall semester of the 2022-2023 academic year in schools affiliated to the Muğla Provincial Directorate of National Education (N= 430). In the study, "Web 2.0 Tools Usage Competency Scale", descriptive information form and an open-ended question were delivered to the whole universe by using the purposeful criterion sampling method. 136 teachers constituted the study group (n=136). In the analysis of the data, besides descriptive statistical analysis, t-test and Anova were performed in independent groups.
The average of Web 2.0 tools usage proficiency was determined as 94.3±23.2 (intermediate level). While there was no difference in this average according to the variables of gender and years of professional service, a statistically significant difference was found in terms of education level and having attended a course on educational technology before.
In this direction, it should be evaluated that directly presenting the contents of Web 2.0 tools for multimedia learning, which will be prepared by the Ministry of National Education at a professional level, to teachers will be faster and more effective than the individual efforts of teachers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2 |
International Sport Science Student Studies © 2019 is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International