BibTex RIS Cite

HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EKİP ÇALIŞMASI TUTUMLARI İLE DUYGUSAL ZEKA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2015, Volume: 3 Issue: 2, - , 01.10.2015

Abstract

Amaç: Araştırma, hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ile ekip çalışması tutumları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak planlandı. Yöntem : Veriler hemşirelik bölümünde öğrenim görmekte olan 183 öğrenciden Bilgi Formu, Ekip Çalışması Tutumları Ölçeği, Duygusal Zeka Değerlendirme Ölçeği ile toplandı ve frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, Kolmogorov Smırnov dağılım testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis testi ve Pearson korelasyon analizi ile değerlendirildi. Sonuçlar p <0.05 anlamlılık düzeyinde ve p Bulgular: Öğrencilerin ekip çalışması tutumu toplam puan ortalaması 112,945±16,030; duygusal zeka toplam puanı ortalaması 140,169 ± 22,611 olarak bulundu. Duygusal zeka ile ekip çalışması tutumu toplam puanları arasında %53,4 pozitif yönde anlamlı ilişki bulundu (r=0,534; p<0,05).Duygusal zeka toplam ile ekip yapısı alt boyutu puanları arasında %48,5 pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. (r=0,485; p<0,05). Duygusal zeka toplamı ile liderlik alt boyutu puanları arasında %43,6 pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. (r=0,436; p<0,05). Mezun olduğu okul değişkenine göre, ekip yapısı puanları arasında anlamlı fark bulundu. (p<0.05). Sonuç: Duygusal zeka toplam puanı ile ekip çalışması tutumları ölçeği toplam puanı ve alt boyut puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulundu. Duygusal zeka toplam puanı arttıkça ekip çalışması tutumları ölçeği toplam puanı ve alt boyut puanları da artmaktadır

DEPARTMENT OF NURSING STUDENTS TEAM WORK WITH ATTITUDE OF THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL INTELLIGENCE ASSESSMENT LEVELS

Year 2015, Volume: 3 Issue: 2, - , 01.10.2015

Abstract

Aim: This descriptive research was performed to evaluate relationship between emotional intelligence
levels and teamwork.
Methods: The research was carried out on183 nursing students by using Students’ Information Form,
Teamwork Attitudes Questionnaire and Emotional Intelligence Scale Frequency, percentage, mean ,
standard deviation, Pearson Correlation analysis, Kolmogorov-Smirnov , Mann -Whitney U, KruskalWallis
tests were used at data analysis. P value of <0.05 was accepted as a significant.
Results: Total scores of teamwork attitude and emotional intelligence were found respectively
Students teamwork attitude total score of was112.945 ± 16.030 and140.169 ± 22.611. Significant
positive correlations were found between total score of emotional intelligence and teamwork attitude,
(53.4%, r = 0.534 , p < 0.05), team structure (48.5 %, r = 0.485 , p < 0.05 ) and leadership (43.6 % ,r
= 0.436 , p < 0.05 ). It was determined that Team structure point avareage of students are difference
between them are significant as for that graduated schools. ( p < 0.05).
Conclusion: It was found positive and significant correlation betweenemotional intelligence and team
work attitude scores There is direct proportion between total scores of teamwork attitude and
emotional intelligence scales.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA99NU72VA
Journal Section Research Article
Authors

Ebru Önler This is me

Tülin Yıldız This is me

Ezgi Rumeysa Süzen This is me

Hamide Aydınyılmaz This is me

Özge Bengü Urcanoğlu This is me

Önder Kılıç This is me

Arzu Malak This is me

Publication Date October 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Önler, E., Yıldız, T., Süzen, E. R., Aydınyılmaz, H., et al. (2015). HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN EKİP ÇALIŞMASI TUTUMLARI İLE DUYGUSAL ZEKA DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. International Anatolia Academic Online Journal Health Sciences, 3(2).

International Anatolia Academic Online Journal Health Sciences