Papers about family decision making process based on some teories like
all members of family participate to decision, only parents participate to
decision or one of parents dominated to decision. However at the present the
children have effected family consumption decision. Nonetheless companies
perceive the children as a new market and they have increased new marketing
and selling strategies. The purpose of this paper is children effects on family -
live in Marmaris and have at least one kid- consumption decision. 340 families
was connected to research. On the other hand 295 of connected family
participate the researc but accepted questionnaire is 239 by some reason. The
results of data showed in some titles.
Consumer behaviour Family decision making Children effects on consumption.
Aile karar alma süreçleriyle ilgili yapılan çalışmalar ailelerin tüm
üyelerinin birlikte, sadece ebeveynlerinin birlikte veya ebeveynlerden herhangi
birisinin baskın tutumuyla alınan kararlar şeklinde bazı teorilere dayanmaktadır.
Ancak günümüzde çocukların aile tüketim kararlarında etkisi olduğu
bilinmektedir. Bununla birlikte çocukların bir pazar olarak algılandığı ve onlara
yönelik pazarlama ve satış politikalarının geliştirildiği bilinmektedir. Bu
çalışmanın amacı Marmaris‟te yaşayan ve en az bir çocuk sahibi ailelerin
tüketim kararlarında çocukların etkilerini belirlemeye çalışmaktır. Araştırma
için 340 aile ile görüşülmüştür. Görüşülen ailelerden 295‟i soru formlarını
doldurmalarına rağmen çeşitli nedenlerle analiz edilen soru formu sayısı 239 ile
sınırlı kalmıştır. Elde edilen sonuçlar çeşitli başlıklar altında sunulmuştur.
Tüketici davranışı Aile karar verme Çocukların tüketime etkisi.
Diğer ID | JA74AF88KA |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 10 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)