BibTex RIS Cite

DERSHANE EĞİTİMİNİN, ÖĞRENCİNİN ÜNİVERSİTEYE YERLEŞMESİNDEKİ ETKİSİ

Year 2011, Volume: 3 Issue: 12, 13 - 50, 01.12.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı, farklı veri madenciliği modelleri kullanarak,
öğrencinin dershanede aldığı eğitim programına katılım süresi, branş dersleri
parametrelerine göre üniversiteye yerleşme durumlarını irdelemek, sonuç ve
önerilerde bulunmaktır. Bu amaçla, son yıllarda geniş kullanım alanı olan “veri
madenciliği” yöntemlerinden yararlanılmaktadır.
Dershaneler üniversite bölümlerini sürekli inceleyerek, farklı branş
derslerinde başarılı olan öğrenciler izlenmektedir. Öğrencilerin kariyer
planlamasına ve branş derslere olan eğilimlerine bakılarak, lise dönemlerinde
rehber öğretmenler tarafından yönlendirilmektedir. Bu sistem öğrencinin
üniversitede istediği bölüme yerleşmesine katkı sağlamaktadır.
Matematik, Geometri, Türkçe ve Coğrafya derslerinden başarılı olan
öğrencilerin lisans bölümlerine yerleşme oranlarının oldukça yüksek olduğu
görülmüştür. Lisans bölümlerini kazanmada bu branşlarda başarılı olmanın
büyük rolü vardır. Matematik ve Geometri derslerinden başarılı olmayıp, Türkçe
ve Coğrafya derslerinde başarı gösteren öğrenciler çoğunluklu ön lisans
bölümlerini tercih etmektedirler.
Matematik, Geometri, Türkçe ve Coğrafya derslerinde başarılı olamayan
öğrenciler ya tercih yapmamakta, ya da tercih ettiği herhangi bir bölüme halde
yerleşememektedirler.

Year 2011, Volume: 3 Issue: 12, 13 - 50, 01.12.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA39YC69YJ
Journal Section Articles
Authors

Bünyamin Hatipoğlu This is me

Zafer Aslan This is me

Metin Zontul This is me

Ali Güneş This is me

Publication Date December 1, 2011
Submission Date December 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 3 Issue: 12

Cite

APA Hatipoğlu, B., Aslan, Z., Zontul, M., Güneş, A. (2011). DERSHANE EĞİTİMİNİN, ÖĞRENCİNİN ÜNİVERSİTEYE YERLEŞMESİNDEKİ ETKİSİ. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 3(12), 13-50.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc-300x105-1.png