Bu makale de kapsamında insan duygusal zekasının karar alma sürecinin nasıl çalıştığı
televizyon izleme oranları dikkate alınarak incelenmiştir. Literatürde insanların sahip
olduğu duygularının nasıl modellenebileceği ile ilgili çalışmalar bulunmakta, ancak
insan makine haberleşmesinde insan duygusal durumunun etkin olarak anlaşılması ve
bunun karar alma mekanizmasına etkisi ile ilgili çalışmalar sınırlı sayıda deneysel
çalışmalardan öte geçememiştir. İnsanın duyguların da biçimlendirilmiş olarak
insanlara sunumu ile de duygu ötesi toplum adı verilen bir toplumda yaşanır hale
gelinmektedir. Öyle ki zamanımızda belki de hissedilen sahte duygular nedeniyle
insanlık, en duygusuz ve duyarsız halini yasamaktadır. Bunun için ise televizyon ve
televizyon ürünleri en değerli araçlar olmaktadır. Televizyon ile istenilen her türden
duygusal anlamlar, yine istenildiği biçimde insanlara ulaştırılabilmektedir.
Televizyonda duygusal üretimi sağlamak adına yapılan müzik kullanımı, görüntü
tekrarı, görüntü efekti, canlandırma haber görüntüsü yayınlama gibi teknik özellikler
bazı kanallarda daha az kullanılmakta; sansasyon yaratıcı, şiddet içeren, korku ve panik
yaratıcı trajik hikayelere yine az miktarda yer verilmektedir.
Diğer ID | JA94RS88AP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 17 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)