Günümüzde,
rekabetçi ortam küreselleşmeden dolayı yerelden uluslararası ortama
taşınmaktadır. Uğur Batı (2015) Marka Yönetimi adlı kitabında, dünyada bilinen
çok Türk markası olmamasını, Türk şirketlerinin marka yönetimlerine sahip
olmamaları olarak açıklamaktadır. Bütünleşik pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler
ve reklam iletişim disiplinlerinden destek almaktadır. Halkla ilişkiler ve
reklam iletişim disiplinlerinin teknik, yöntem, taktik ve uygulamaları
kitlelere ulaşmaktadır. Reklam teknik, yöntem, taktik ve uygulamaları ile
markalar, farkındalık, bilinirlik, yankılanma, imaj, kişilik ve kimlik elde
etmektedir. Böylelikle kitleler markalardan etkilenmekte ve markaların ürün ve
hizmetlerini satın almaktadır. Şirket ve markaların büyüklük ve güçlülük gibi
kriterleri, son yirmi yıldaki ekonomik, kültürel, teknolojik ve sosyal yaşamın
değişiminden dolayı, somut değerlerden soyut değerlere doğru dönüşmektedir.
Marka, somut ve soyut değerlerden oluşmaktadır. Fakat araştırmalar ve anketler
göstermektedir ki, soyut değerler, somut değerlerden daha önemlidir. Buna ek
olarak, marka değeri, marka borsa değeri, marka ciro değeri ve marka muhasebe
değeri gibi farklı değerlere sahibiz. Araştırmamızda, soyut değerlerin nasıl
yaratıldığını ve reklamın itibar ve marka kavramına olan önemi, etkisini bulmak
ve anlamak istedik. Araştırmamızda betimsel araştırma yöntemi, alan
araştırmaları (markalar üzerinde yapılan çeşitli araştırmalar) ve kantitatif
araştırma tekniklerinden anket yönteminden yararlanılmaktadır. Araştırmamız,
itibar kavramı ile reklam arasındaki ilişkiyi ve reklamın markalar dünyasındaki
önemi ve etkisini araştırmayı amaçlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2017 |
Kabul Tarihi | 16 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)