Research Article
BibTex RIS Cite

KRİZ YÖNETİMİ AÇISINDAN GELENEKSEL VE SOSYAL MEDYA

Year 2017, Volume: 9 Issue: 4, 1 - 19, 01.10.2017
https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/36.1-19

Abstract














Depremlerin yol açtığı krizler
beklenmedik zamanda meydana gelmektedir. Üzerinde yaşanılan jeolojik konumu
nedeniyle Türkiye 1. Derecede deprem bölgesidir. Eski tarihlerden beri,
sayısızca depremler meydana gelmiş ve geride maddi manevi büyük hasarlar
bırakmıştır. Bu nedenle önlenmesi mümkün olamayan doğal afetlerin yol açtığı
krizlere karşı hazırlıklı olmaktan başka çare yoktur. Araştırmada, ülkemizde meydana gelen iki büyük deprem incelenmektedir.
Marmara depremi 1999 yılında medyana gelmiş ve ülkemiz açısından tarihte
yaşanılan en büyük depremlerin arasına girmiştir. Van depremi ise 2011 yılında
meydana gelmiş ve Marmara depremine göre şiddeti, geride bıraktığı kayıpları
daha az olmuştur.
Büyük depremler arasında tarihte
yer edinen bu iki depremle ilgili meydana geldikleri dönemlere ait geleneksel
ve sosyal medya incelemesi yapılmaktadır. Çalışmada geleneksel medya ve sosyal
medyadan iki dönemde de ne şekilde yararlanıldığının üzerinde durulacaktır.
Geleneksel medya sadece tek yönlü haber almak için kullanılmakta, buna karşılık
sosyal medya çift yönlü bir iletişim ortamı sağlamaktadır. Bu bağlamda sosyal
medya ve geleneksel medya karşılaştırılarak başarılı/ başarısız bulunulan
yönleri analiz edilecektir.

References

  • Akar, E. (2010) Sosyal Medya Pazarlaması,1.Bakı, Efil Yayınevi, Ankara
  • Akıncı, Z. Özcan, İ. Demirel Nuri, O. (2011), Kriz Yönetimi, Akdeniz Üniversitesi Basımevi, Antalya
  • Bayraktar Oya, Sosyal Medya ve Afet Yönetimi, Erişim tarihi: 25.10.2011 Budak Burak, Markaların Sosyal Medya ile İmtihanı, Erişim tarihi: 25.10.2011
  • Güçdemir, Y. (2011), Sanal Ortamda Halkla İlişkiler Perspektifi, Derin Yayınları, İstanbul
  • Gür Tahir, Post-Modern Bir Araştırma Yöntemi Olarak Söylem Çözümlemesi,http://www.dieweltdertuerken.org/index.php/ZfWT/article/viewFile/398/tahir_gur
  • Irak, D. Yazıcıoğlu, O. (2012), Türkiye ve Sosyal Medya, Okyanus Yayınları
  • Kadıbeşigil, S.(2008), Kriz Geliyorum Der, 3.baskı, MediaCat Yayınları, İstanbul
  • Kahraman, M. (2013), Sosyal Medya 101 2.0, 2. Baskı, MediaCat Yayınları, İstanbul
  • Koç, S. (2004), 1923-2000 Yılları Arasında Türkiye’de Doğal Afetler ( 1999 Marmara Depremleri Hakkında Haber Söylemleri ve Kamuoyu Araştırması), Doktora Tezi, İstanbul
  • Okay, A. (2013), Halkla İlişkiler Kavram Stratejileri ve Uygulamaları, Genişletilmiş 6.Basım, Der Yayınları, İstanbul
  • Peltekoğlu Balta, F. (2007), Halkla İlişkiler Nedir, 5.Baskı, Beta Yayınları, İstanbul
  • Sayımer, İ. (2008), Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, 1. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul
  • Sarı Mustafa, Aksu Tahsin, Afetlerde Sosyal Medya ve Algı Yönetimi ‘Van Depremi Örneği’, Ağustos 2012
  • Sosyal medya Vikipedi, E.T:Eylül 2011
  • Tutar, H. (2011), Kriz ve Stres Yönetimi, 3. Baskı Seçkin Yayınları, Ankara
  • Tsuchida, K. (2012), Türkiye’de ve Japonya’da Deprem Haberlerinin Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Van depremi Vikipedia YÜCELU Uğur, Sosyal Medyanın Sosyal ve Ekonomik Hayata Etkileri, http://dijitalkulturgra331.blogspot.com.tr/2013/01/sosyal-medyann-sosyal-ve- ekonomik.html
Year 2017, Volume: 9 Issue: 4, 1 - 19, 01.10.2017
https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/36.1-19

Abstract

References

  • Akar, E. (2010) Sosyal Medya Pazarlaması,1.Bakı, Efil Yayınevi, Ankara
  • Akıncı, Z. Özcan, İ. Demirel Nuri, O. (2011), Kriz Yönetimi, Akdeniz Üniversitesi Basımevi, Antalya
  • Bayraktar Oya, Sosyal Medya ve Afet Yönetimi, Erişim tarihi: 25.10.2011 Budak Burak, Markaların Sosyal Medya ile İmtihanı, Erişim tarihi: 25.10.2011
  • Güçdemir, Y. (2011), Sanal Ortamda Halkla İlişkiler Perspektifi, Derin Yayınları, İstanbul
  • Gür Tahir, Post-Modern Bir Araştırma Yöntemi Olarak Söylem Çözümlemesi,http://www.dieweltdertuerken.org/index.php/ZfWT/article/viewFile/398/tahir_gur
  • Irak, D. Yazıcıoğlu, O. (2012), Türkiye ve Sosyal Medya, Okyanus Yayınları
  • Kadıbeşigil, S.(2008), Kriz Geliyorum Der, 3.baskı, MediaCat Yayınları, İstanbul
  • Kahraman, M. (2013), Sosyal Medya 101 2.0, 2. Baskı, MediaCat Yayınları, İstanbul
  • Koç, S. (2004), 1923-2000 Yılları Arasında Türkiye’de Doğal Afetler ( 1999 Marmara Depremleri Hakkında Haber Söylemleri ve Kamuoyu Araştırması), Doktora Tezi, İstanbul
  • Okay, A. (2013), Halkla İlişkiler Kavram Stratejileri ve Uygulamaları, Genişletilmiş 6.Basım, Der Yayınları, İstanbul
  • Peltekoğlu Balta, F. (2007), Halkla İlişkiler Nedir, 5.Baskı, Beta Yayınları, İstanbul
  • Sayımer, İ. (2008), Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, 1. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul
  • Sarı Mustafa, Aksu Tahsin, Afetlerde Sosyal Medya ve Algı Yönetimi ‘Van Depremi Örneği’, Ağustos 2012
  • Sosyal medya Vikipedi, E.T:Eylül 2011
  • Tutar, H. (2011), Kriz ve Stres Yönetimi, 3. Baskı Seçkin Yayınları, Ankara
  • Tsuchida, K. (2012), Türkiye’de ve Japonya’da Deprem Haberlerinin Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Van depremi Vikipedia YÜCELU Uğur, Sosyal Medyanın Sosyal ve Ekonomik Hayata Etkileri, http://dijitalkulturgra331.blogspot.com.tr/2013/01/sosyal-medyann-sosyal-ve- ekonomik.html
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Kübra Şahinsoy This is me

Publication Date October 1, 2017
Submission Date August 2, 2017
Acceptance Date September 21, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 9 Issue: 4

Cite

APA Şahinsoy, K. (2017). KRİZ YÖNETİMİ AÇISINDAN GELENEKSEL VE SOSYAL MEDYA. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 9(4), 1-19. https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.13091352.2017.9/36.1-19

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc-300x105-1.png