Research Article
BibTex RIS Cite

İLK YARDIM KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ANİMASYON KULLANIMI: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: BEŞİNCİ SINIFLAR

Year 2020, Volume: 12 Issue: 4, 382 - 401, 05.10.2020

Abstract

İlkyardım, herkes için her zaman gerekli olabilecek bir konudur ve bunun öğrenilmesi esnasında akılda kalıcı yöntemlerin kullanılması oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı ilkyardım derslerinde bilgisayar destekli animasyon sistemlerinin kullanılmasının etkilerini anlamaktır. Bu amacın gerçekleşmesi adına alan yazın taraması ve bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, çocukların bilgisayar destekli sistemler ile öğrenirken eğlendiklerini göstermektedir. Bilgisayar destekli sistemler, çocukların dikkatlerinin dağılmasını da engellemektedir. Yine bu sistemler ile sanal uygulamalar yapmak da mümkün olmaktadır. Yapılan uygulamanın yalnızca Muhsine Zeynep Ortaokulu öğrencilerini kapsaması, çalışmanın sınırlılığı olarak kabul edilmektedir.

References

  • Yayla A, (2014), Eğitim Kavramının Etik Açıdan Analizi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 1, s. 1-12.
  • Bağçeci B, (2011), Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 16, s. 551-566.
  • Demirkan S, (2017) Türk Dil Kurumu Güncel Sözlük, www.tdk.gov.tr Erişim: (01.02.2017)
  • O’Brien, R. (2001). An overview of the methodological approach of action research. R. Richardson (Editör). Theory and Practice of Action Research, http://www.web.net/~robrien/papers/arfinal.html Erişim: (16 Haziran 2017)
  • Demirkan S, (2017), İlkyardım Konusunun Öğreniminde Bilgisayar Destekli Animasyon Kullanımı ve Bir Uygulama Örneği: Beşinci Sınıflar. T.C. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi
  • Tosun T, (2010), Tanzimat’tan Günümüze Türkiye’deki Mesleki ve Teknik Eğitim Politikaları, T.C. Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
Year 2020, Volume: 12 Issue: 4, 382 - 401, 05.10.2020

Abstract

References

  • Yayla A, (2014), Eğitim Kavramının Etik Açıdan Analizi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 2, Sayı: 1, s. 1-12.
  • Bağçeci B, (2011), Mustafa Kemal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 16, s. 551-566.
  • Demirkan S, (2017) Türk Dil Kurumu Güncel Sözlük, www.tdk.gov.tr Erişim: (01.02.2017)
  • O’Brien, R. (2001). An overview of the methodological approach of action research. R. Richardson (Editör). Theory and Practice of Action Research, http://www.web.net/~robrien/papers/arfinal.html Erişim: (16 Haziran 2017)
  • Demirkan S, (2017), İlkyardım Konusunun Öğreniminde Bilgisayar Destekli Animasyon Kullanımı ve Bir Uygulama Örneği: Beşinci Sınıflar. T.C. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi
  • Tosun T, (2010), Tanzimat’tan Günümüze Türkiye’deki Mesleki ve Teknik Eğitim Politikaları, T.C. Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Sibel Demirkan 0000-0001-9537-6761

Publication Date October 5, 2020
Submission Date February 11, 2020
Acceptance Date June 3, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 12 Issue: 4

Cite

APA Demirkan, S. (2020). İLK YARDIM KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ ANİMASYON KULLANIMI: BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ: BEŞİNCİ SINIFLAR. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 12(4), 382-401.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png