Bu eylem araştırması ilköğretim öğrencilerinin İngilizce derslerinde
edebiyat gruplarının kullanılmasının öğrencilere iş birliği, farklı bakış
açıları kazanma, yetenekleri ortaya çıkarma, öz güven geliştirme,
iletişim ve düşünme becerilerini geliştirme, kelime haznesi oluşturma ve
ayrıntıları yakalama açısından katkılarını gözlemlemek ve bu çalışmayı
uygularken İngilizce öğretmenlerinin karşılaşabileceği olası zorlukları
saptamayı hedeflemiştir. Bu çalışma, 2018-2019 akademik yılının ikinci
döneminde İstanbul’da özel bir ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir.
Araştırmaya, İngilizce düzeyleri başlangıç seviyesinde olan 18 ilköğretim
üçüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Çalışma verileri araştırmacı günlüğü,
yarı yapılandırılmış görüşmeler, değerlendirme ölçütleri, öz değerlendirme
listeleri ile öğretmen gözlem günlüğünden oluşmaktadır. Bu çalışmanın
sonuçları edebiyat gruplarının ilköğretimde İngilizce derslerine
uygulandığında öğrencilerin okudukları otantik hikâyelerin düşünme,
tartışma ve yorum yapma becerilerinin gelişmesine ve bu hikâyelerin
içerdikleri kavramlar ile oluşan edebiyat gruplarında çalışan öğrencilerin de
öğrenme süreçlerinin sorumluluğunu alma noktasında ilerleme kaydettiği
gözlenmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)