Çalışmamız Covid-19 salgını nedeniyle dünya genelinde meydana gelen önemli değişiklikler ve bu değişikliklere yönelik olarak alınan tedbirlere değinerek başlamaktadır. Çalışmanın amacı Türkiye ile Birleşik Krallık’ın ilk ve ortaöğretim düzeyindeki devlet okullarında Covid-19 pandemisi nedeniyle uzaktan eğitim uygulamalarını karşılaştırmaktır. Yapılan literatür araştırması sonucunda her iki ülkede söz konusu salgın dönemine yönelik araştırmalar bulunmasına karşın bu uygulamaların karşılaştırılmasına yer veren bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu nedenle, bu çalışma özgün bir niteliğe sahiptir. Her iki ülkede de ilk ve orta öğrenimden sonra daha kaliteli eğitim için sınavlar yapılmaktadır. Bu durum söz konusu ülkelerdeki ilk ve orta öğrenim hususundaki başlıca benzerliklerden birini oluşturmaktadır. Her iki ülkede de uzaktan eğitime yönelik gerekli çevrim içi teknolojik altyapı, TV programları ve değişik teknolojik programlar (EEA/EBA, Zoom, Google Hangouts, Google Meet, Adopt Connect, BBC Bite Size, Showmyhomework, Adobe Connect, Microsoftteams ve Googleclassrom) benzerlik göstermektedir. Ayrıca, bu imkanlardan yararlanamayan dezavantajlı grupların varlığı ve değişik teknolojik sorunlar da her iki ülke arasındaki benzerlikler arasında yer almaktadır. Sonuç olarak Türkiye’nin uzaktan eğitime yönelik gerek teknolojik hazırlık altyapı gerekse eğitim süresi açısından daha hazırlıklı olduğu görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)