Research Article
BibTex RIS Cite

Covid-19 Döneminde Türkiye ve Birleşik Krallık’ta Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Karşılaştırılması

Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 105 - 120, 30.06.2022

Abstract

Çalışmamız Covid-19 salgını nedeniyle dünya genelinde meydana gelen önemli değişiklikler ve bu değişikliklere yönelik olarak alınan tedbirlere değinerek başlamaktadır. Çalışmanın amacı Türkiye ile Birleşik Krallık’ın ilk ve ortaöğretim düzeyindeki devlet okullarında Covid-19 pandemisi nedeniyle uzaktan eğitim uygulamalarını karşılaştırmaktır. Yapılan literatür araştırması sonucunda her iki ülkede söz konusu salgın dönemine yönelik araştırmalar bulunmasına karşın bu uygulamaların karşılaştırılmasına yer veren bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu nedenle, bu çalışma özgün bir niteliğe sahiptir. Her iki ülkede de ilk ve orta öğrenimden sonra daha kaliteli eğitim için sınavlar yapılmaktadır. Bu durum söz konusu ülkelerdeki ilk ve orta öğrenim hususundaki başlıca benzerliklerden birini oluşturmaktadır. Her iki ülkede de uzaktan eğitime yönelik gerekli çevrim içi teknolojik altyapı, TV programları ve değişik teknolojik programlar (EEA/EBA, Zoom, Google Hangouts, Google Meet, Adopt Connect, BBC Bite Size, Showmyhomework, Adobe Connect, Microsoftteams ve Googleclassrom) benzerlik göstermektedir. Ayrıca, bu imkanlardan yararlanamayan dezavantajlı grupların varlığı ve değişik teknolojik sorunlar da her iki ülke arasındaki benzerlikler arasında yer almaktadır. Sonuç olarak Türkiye’nin uzaktan eğitime yönelik gerek teknolojik hazırlık altyapı gerekse eğitim süresi açısından daha hazırlıklı olduğu görülmektedir.

References

  • (DfE, 2020). Department for Education. Actions for Schools during the Coronavirus Outbreak: Updated 3 June.
  • (House of Common Library, 2020). Rapor no: 8954.
  • (Ibblaw, 2021). https://www.ibblaw.co.uk/insights/2021-exams-cancelled-howwill-this-affect-your-children
  • (MEB, 2020). https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-23-marttabaslayacak-uzaktanegitime-iliskindetaylari-anlatti/haber/20554/tr
  • (Theguardian, 2020). (https://www.theguardian.com/education/2020/jun/15/2mchildren-in-uk-have-done-almost-no-school-work-in-lockdown
  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M., & Seferoğlu, S. S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak Fatih Projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim, 3(1), 1-10.
  • Arthur-Nyarko, E., Agyei, D. D., & Armah, J. K. (2020). Digitizing distance learning materials: Measuring students’ readiness and intended challenges. Education and Information Technologies, 1-16.
  • Bayar, M. F., Kurt, M., & Hasiloglu, M. A. (2018). Science and Technology Course in Educational Information Network: A Review on Videos. Universal Journal of Educational Research, 6(3), 413-420.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrasıdünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Chang, G.C. & Satako, Y. (2020). How are countries addressing the COVID-19 challenges in education? A snapshot of policy measures.
  • Daniel, J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96.
  • Davis, C., Greenaway, R., Moore, M., & Cooper, L. (2019). Online teaching in social work education: Understanding the challenges. Australian Social Work, 72(1), 3446. de Oliveira Dias, M., Lopes, R. D. O. A., & Teles, A. C. (2020). Will virtual replace classroom teaching? Lessons from virtual classes via zoom in the times of COVID19. Journal of Advances in Education and Philosophy, 4(5), 208-213.
  • Demir, Emine. (2021). Turkey’s Ministry Of Education Emergency Management Policy in the Covid-19 Outbreak: Efl Teachers’ Digital Literacy and Consistency of Distance Online Education Process. Çukurova Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi.
  • Doghonadze, N., Aliyev, A., Halawachy, H., Knodel, L. ve Adedoyin, A. S. (2020).
  • The Degree of Readiness to Total Distance Learning in the Face of COVID-19 Teachers’ View (Case of Azerbaijan, Georgia, Iraq, Nigeria, UK and Ukraine).
  • Journal of Education in Black Sea Region Vol. 5, Issue 2, 2020. FATIH Project (2021). http://fatihprojesi.meb.gov.tr/en/icerik.html
  • Gacanoğlu, Ş. ve Nakiboğlu, C. (2019). Examination of Experienced Chemistry Teachers’ Usage of Education Information Network (EIN) Contents in their Chemistry Courses. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 13(2), 1141-1165.
  • Karanfil, F. (2021). How EBA (Educational Informatics Network) platform and Memrise may help EFL learners: A review for state school EFL learners in Turkey. Journal of Foreign Language Education and Technology, 6, 1.
  • Kızılet, E., & Özmen, K. S. (2017). ICT Integration in Turkey: Evaluation of English Language e-content of the FATIH Project. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 16(4), 33–41.
  • Kurnaz, A. (2020). Using Educational Informatics Network (EBA) As an Educational Learning Platform in EFL Courses In Turkey (Master of Arts Thesis, Çukurova University, Adana).
  • MEB (2019). http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=361
  • Montacute, R. (2020). Social Mobility and Covid-19: Implications of the Covid-19 Crisis for Educational Inequality.
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVID-19 Salgını Sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Atılan Politika Adımları Educational Policy Actions by the Ministry of National Education in the times of COVID-19. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129.
  • Öğütlü, H. (2020). Turkey’s response to COVID-19 in terms of mental health. Irish Journal of Psychological Medicine, 37(3), 222-225.
  • Schleicher, A. (2020). The impact of COVID-19 on education insights from education at a glance 2020.
  • Seta Rapor. (2021). Koronavirüs Sürecinde Türkiye’nin Uzaktan Eğitim Deneyimi
  • Sintema, E. J. (2020). E-Learning and Smart Revision Portal for Zambian Primary and Secondary School Learners: A Digitalized Virtual Classroom in the COVID-19 Era and Beyond. Aquademia, 4(2), ep20017.
  • Toyran, M. (2021). Kovid-19 Sürecinde Birleşik Krallık’taki Eğitime Genel Bir Bakış. Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 7(51): 2572-2580.
  • Yücesoy-Özkan, S., Kaya, F., Gulboy, E., Altun, D. E., & Oncul, N. (2020). General and Special Education Practices During the COVID-19 Viral Outbreak in Turkey. Educational Practices during the COVID-19 Viral Outbreak: International Perspectives, 19.
Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 105 - 120, 30.06.2022

Abstract

References

  • (DfE, 2020). Department for Education. Actions for Schools during the Coronavirus Outbreak: Updated 3 June.
  • (House of Common Library, 2020). Rapor no: 8954.
  • (Ibblaw, 2021). https://www.ibblaw.co.uk/insights/2021-exams-cancelled-howwill-this-affect-your-children
  • (MEB, 2020). https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-23-marttabaslayacak-uzaktanegitime-iliskindetaylari-anlatti/haber/20554/tr
  • (Theguardian, 2020). (https://www.theguardian.com/education/2020/jun/15/2mchildren-in-uk-have-done-almost-no-school-work-in-lockdown
  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M., & Seferoğlu, S. S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak Fatih Projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim, 3(1), 1-10.
  • Arthur-Nyarko, E., Agyei, D. D., & Armah, J. K. (2020). Digitizing distance learning materials: Measuring students’ readiness and intended challenges. Education and Information Technologies, 1-16.
  • Bayar, M. F., Kurt, M., & Hasiloglu, M. A. (2018). Science and Technology Course in Educational Information Network: A Review on Videos. Universal Journal of Educational Research, 6(3), 413-420.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrasıdünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Chang, G.C. & Satako, Y. (2020). How are countries addressing the COVID-19 challenges in education? A snapshot of policy measures.
  • Daniel, J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96.
  • Davis, C., Greenaway, R., Moore, M., & Cooper, L. (2019). Online teaching in social work education: Understanding the challenges. Australian Social Work, 72(1), 3446. de Oliveira Dias, M., Lopes, R. D. O. A., & Teles, A. C. (2020). Will virtual replace classroom teaching? Lessons from virtual classes via zoom in the times of COVID19. Journal of Advances in Education and Philosophy, 4(5), 208-213.
  • Demir, Emine. (2021). Turkey’s Ministry Of Education Emergency Management Policy in the Covid-19 Outbreak: Efl Teachers’ Digital Literacy and Consistency of Distance Online Education Process. Çukurova Üniversitesi. Yüksek Lisans Tezi.
  • Doghonadze, N., Aliyev, A., Halawachy, H., Knodel, L. ve Adedoyin, A. S. (2020).
  • The Degree of Readiness to Total Distance Learning in the Face of COVID-19 Teachers’ View (Case of Azerbaijan, Georgia, Iraq, Nigeria, UK and Ukraine).
  • Journal of Education in Black Sea Region Vol. 5, Issue 2, 2020. FATIH Project (2021). http://fatihprojesi.meb.gov.tr/en/icerik.html
  • Gacanoğlu, Ş. ve Nakiboğlu, C. (2019). Examination of Experienced Chemistry Teachers’ Usage of Education Information Network (EIN) Contents in their Chemistry Courses. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 13(2), 1141-1165.
  • Karanfil, F. (2021). How EBA (Educational Informatics Network) platform and Memrise may help EFL learners: A review for state school EFL learners in Turkey. Journal of Foreign Language Education and Technology, 6, 1.
  • Kızılet, E., & Özmen, K. S. (2017). ICT Integration in Turkey: Evaluation of English Language e-content of the FATIH Project. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 16(4), 33–41.
  • Kurnaz, A. (2020). Using Educational Informatics Network (EBA) As an Educational Learning Platform in EFL Courses In Turkey (Master of Arts Thesis, Çukurova University, Adana).
  • MEB (2019). http://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=361
  • Montacute, R. (2020). Social Mobility and Covid-19: Implications of the Covid-19 Crisis for Educational Inequality.
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVID-19 Salgını Sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Atılan Politika Adımları Educational Policy Actions by the Ministry of National Education in the times of COVID-19. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129.
  • Öğütlü, H. (2020). Turkey’s response to COVID-19 in terms of mental health. Irish Journal of Psychological Medicine, 37(3), 222-225.
  • Schleicher, A. (2020). The impact of COVID-19 on education insights from education at a glance 2020.
  • Seta Rapor. (2021). Koronavirüs Sürecinde Türkiye’nin Uzaktan Eğitim Deneyimi
  • Sintema, E. J. (2020). E-Learning and Smart Revision Portal for Zambian Primary and Secondary School Learners: A Digitalized Virtual Classroom in the COVID-19 Era and Beyond. Aquademia, 4(2), ep20017.
  • Toyran, M. (2021). Kovid-19 Sürecinde Birleşik Krallık’taki Eğitime Genel Bir Bakış. Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 7(51): 2572-2580.
  • Yücesoy-Özkan, S., Kaya, F., Gulboy, E., Altun, D. E., & Oncul, N. (2020). General and Special Education Practices During the COVID-19 Viral Outbreak in Turkey. Educational Practices during the COVID-19 Viral Outbreak: International Perspectives, 19.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Halise Bostancıoğlu 0000-0002-6553-3989

Publication Date June 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Bostancıoğlu, H. (2022). Covid-19 Döneminde Türkiye ve Birleşik Krallık’ta Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Karşılaştırılması. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 105-120.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)