Bu çalışma, Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin Türkiye'deki üniversitelerde kelime öğretimi amacıyla mobil uygulamaların etkinliğini nasıl algıladığını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, kelime uygulamalarının kullanımıyla ilgili öğretmenlerin perspektiflerini ortaya çıkarmak amacıyla EFL öğretmenlerine uygulanan tanımlayıcı bir anket ile gerçekleştirilmiştir. Örneklem, 31 üniversite öğretmeninden oluşmaktadır. Makale, bir araştırma aracına dayanarak verileri ortaya koymaktadır. Veriler, kullanılabilirlik, motivasyon ve işbirliği olmak üzere 3 farklı kategoriye ayrılmış, 15 öğeyi içeren bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Sonuçlar, mobil uygulamaların kelime öğrenme sürecine ve kelime öğretimine katkıda bulunduğunu ve güncel yetenekleri sayesinde öğretmenlerin onları basit, öğrenci dostu ve öğretmen dostu dijital araçlar olarak benimsediklerini göstermektedir. Ayrıca, öğrencilerin bu araçları nasıl kabul ettiği konusunda olumlu düşünceler paylaşılmaktadır.
İstanbul Aydın üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans
Bu çalışma, Türkiye'deki İngilizce öğretmenlerinin Türkiye'deki üniversitelerde kelime öğretimi amacıyla mobil uygulamaların etkinliğini nasıl algıladığını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, kelime uygulamalarının kullanımıyla ilgili öğretmenlerin perspektiflerini ortaya çıkarmak amacıyla EFL öğretmenlerine uygulanan tanımlayıcı bir anket ile gerçekleştirilmiştir. Örneklem, 31 üniversite öğretmeninden oluşmaktadır. Makale, bir araştırma aracına dayanarak verileri ortaya koymaktadır. Veriler, kullanılabilirlik, motivasyon ve işbirliği olmak üzere 3 farklı kategoriye ayrılmış, 15 öğeyi içeren bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Sonuçlar, mobil uygulamaların kelime öğrenme sürecine ve kelime öğretimine katkıda bulunduğunu ve güncel yetenekleri sayesinde öğretmenlerin onları basit, öğrenci dostu ve öğretmen dostu dijital araçlar olarak benimsediklerini göstermektedir. Ayrıca, öğrencilerin bu araçları nasıl kabul ettiği konusunda olumlu düşünceler paylaşılmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)