Geçmişten günümüze süregelen öyküleme tekniği ile anlatım geleneği, günümüz teknolojisi ile sosyal medya ortamında sosyal medya fenomenleri ile varlığını sürdürmeye devam etmektedir. Özellikle Youtube sosyal ağında bu öykülemeyi sözlü ve görsel biçimde devam ettiren Youtuber’lar, “Vlog, Challenge Videosu, Tepki Videosu” gibi nitelendirmelerde bulundukları ve çeşitli formatlarda biçimlendirdikleri içeriklerinde, kendilerini izleyen hedef kitlelerine öyküleme tekniği ile aktarımlarda bulunmaktadırlar. Bu öykü anlatımını hedef kitleler eğlenmek, bilgilenmek, vakit geçirmek gibi pek çok nedenden dolayı dinlemekte ve dinlemeye de devam etmektedir. Sosyal medya fenomenleri, özellikle ergenlik ve gençlik dönemindekiler olarak sınıflandırılabilecek yaş dönemlerindeki bireyler tarafından izlenmektedir ve bu yaşlardaki bireylere hitap eden, onların dikkatini çekecek çeşitli videolar yayınlamaktadırlar. Söz konusu içerik üretiminde izlenme ve beğeni oranlarını da artırma odaklı olarak ilişki yönetiminde bulunmakta, paydaşları konumundaki kullanıcılar ile karşılıklı ilişki içerisinde olmakta ve bu amaçla birer öykü anlatıcısına bürünmektedirler. Araştırma kapsamında nitel araştırma yöntemleri kullanılarak YouTube Türkiye’de en çok abone sayısına sahip sosyal medya fenomeni olan “Enes Batur” adlı ve en çok izlenen paylaşımı incelenmiştir. Jung’un literatüre kazandırdığı “arketip” kavramı ve türlerinden hangisi ya da hangilerinin temsil edildiğine yönelik aktarımda bulunulmaya da çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 13 Sayı: 1 |